28 Şubat 2018 Çarşamba

Kereviz Deyip Geçmeyin!...

Herkese selammm…

Sevgili Deep’in isteği üzerine bugün muhteşem bir gıdadan bahsedeceğim size J Kerevizzz!!! JJJ



Yok ben sevmiyorum aman yiyemem demeyin, ciddi faydaları var çünkü!

En önemlisi kalorisi çoook düşük. Bu bile yeterli bence J 100 gr kereviz sadece 16 kaloricik içeriyor. 💃💃💃💃💃💃

A ve K vitamini içeriği diğer birçok gıdaya göre yüksek ki bunlar vücut için çok önemli vitaminler. ✌

Romatizmanız ve eklem ağrınız var ise kerevizi hayatınızdan çıkarmayın. İltihabı azalatıcı etkisi kanıtlanmış.

Sinir sistemine de etkisi yüksek çünkü bol miktarda magnezyum içeriyor. Potasyum ve sodyum deposu aynı zamanda.

Veee yine bol miktarda antioksidan içeriğinden dolayı da kansere karşı koruyucu! 

Tüketirken dikkat edilmesi gerekenler ise; eğer ishal sorununuz var ise tüketmeyin çünkü idrar söktürücü özelliği bulunuyor. Aşırı tüketime bağlı olarak, içeriğindeki yüksek vitaminlerden dolayı karaciğer ve sindirim sistemi sorunlarına neden olabilir. Yani her gıdada olduğu gibi bunda da aşırıya kaçmamakta fayda var diyorum 🙋


Sağlıkla kalın, görüşmek üzere… 💞

14 Şubat 2018 Çarşamba

Güçlü Bağışıklık İçin...

Herkese selam…

İşte size güçlü bağışıklık için öneriler…



1.       Karaciğerinizi temizlemekle işe başlamalısınız. Bunun için yapmanız gereken; sebze ve meyve tüketiminizi günlük diyetinize dahil etmek. Özellikle; enginar, brokoli ve karnabahar bu görevi üstlenecektir.

2.       Bol bol su için. Elinizden şu şişeniz hiç düşmesin. Maalesef ülkemizde çok su tüketilmiyor ama hayati önem taşıyor ve atık maddeleri vücuttan uzaklaştırarak bedenin temizlenmesini sağlıyor ;)

3.       Egzersizlerinizi hiç aksatmayın. Kan dolaşımınız artınca vücuttaki antikor ve lökositlerin artmasına neden oluyor. Böylece de vücutta tehdit oluşturan antijenler daha fazla yok edilmiş oluyor. En azında yürüyüş yapın. Yani her şey aslında tam bir zincir misali J

4.       Turunçgiller ile arkadaş olun. Portakal, mandalina, greyfurt, limon benim en yakın arkadaşlarım J C vitamini ihtiyacımı çok güzel karşılıyorlar ve aynı zamanda lökosit yapımını uyararak bağışıklık sistemini güçlendiriyor.

5.       E vitamini ve D vitamini alımını arttırın. E vitaminini en fazla avakado, ay çekirdeği ve bademden alabilirsiniz. Yağda eriyen bir vitamin olduğundan ve depolandığından dolayı aşırı tüketiminden kaçının tabiki J D vitamini seviyenizi kesinlikle ölçtürün ve eksik ise takviye alın. Gerçekten çok önemli bir vitamin. Artık bilmeyen yok sanırım J

6.       Besin takviyesi almaktan korkmayın. Düzenli tahliller ile zaten eksiklerinizi doktorunuz belirtecektir. Çinko, omega 3, D vitamini gibi takviyeler ile bağışıklığınız yükselecektir.

7.       Probiyotik almanız gerektiğini zaten her seferinde söylüyorum. Takviye olarak istemiyorsanız bari sade kefir için J

8.       Bitki çaylarını hayatınızın ortasına koyun. Her markette, her aktarda istediğiniz bitkiyi bulmak mümkün zaten. Ekinezya favorim ama J J bağışıklık tavan yapıyor sayesinde J

9.       Uyku düzeni de çok çok önemli. Kaliteli uykuya önem verin derim. Ortalama kesintisiz 7-8 saat uyku bağışıklığınız için çok önemli J

10.   Son olarak hayat pozitif bakın! Stresten uzak durmaya çalışmak, bazı şeylere kulak asmamak 💃💃, kahkaha atmak ömrünüzü uzatır J

Hepsi de aslında çok kolay şeyler. Önemli olan sizin istemeniz. Sağlık olduktan sonra hayat zaten çok güzel! J J

Aaaa bir de 14 Şubat Sevgililer Gününüz kutlu olsunnn….