11 Ağustos 2017 Cuma

Uyku Deyip Geçmeyin!...

Herkese selam…

Yine güzel bir konu ile geldim hepinize J Günde kaç saat uyuyorsunuz ve uyku kalitesini nasıl arttırırsınız?


Özellikle yaş faktörü göz önüne alınarak uyku
saati belirlenmiş. Yetişkinlerin uyku süresi ise en az 7, en fazla 9 olarak belirtiliyor. Metabolik faaliyetleriniz için şart olan bu süre gerçekten!

Uykusuz kalmak aşırı derecede vücudunuza zarar evet, ve aslında mantık çok basit. Kendinizi uykuda şarj ediliyor gibi düşünün. Eksik olduğunda gün içerisinde asla tam verimli olamazsınız . Enerjiniz eksik kalır ve hop enerji karşılamak için yemeğe koşarsınız J Ee noldu sonra sağlıksız beslenme ve kilo artışı!

Uykunun etkileri ise; gece boyunca vücudunuz melatonin ve büyüme hormonu salgılamaktadır. Ve bedeniniz için çok önemlidir. Çünkü fiziksel görüntünüzü etkiler. En fazla gece yarısından sonra salgılandığı için; kırışıklarla savaşmada akşam 10 ve sabah 6-7 arası uykuda olmak gereklidir 💚

Eğer yaralarınız var ise, uyku sağlığı yine önem taşıyor. Uyku esnasında yaralarınız hızla iyileşmektedir. Yani size en büyük ilaç aslında 💃

İşin özeti; uyku sağlığı için; melatoninin salgılanmasını rutinleştirmek en başta gerekli olan şeydir. Daha sonra hafif gıdalar tüketmek, alkol ve şekerli gıdaları uykudan önce almamak gereklidir.

Bir kez deneyin; akşam uyumadan hemen önce eğer tatlı tüketirseniz muhtemelen sabah aşırı bir baş ağrısı ile uyanırsınız. Hatta yüzde yüz oran bile verebilirim bunun için defalarca denemişliğim vardı J

Son söylemek istediğim ise; rüyalarınızı etkileyen ve sizi bebek uykusuna yatıracak olan şey ise; odanızı uyumadan önce havalandırıp lavanta ile kokutmak. İsterseniz yastığınıza 1-2 damla lavanta yağı damlatın veya isterseniz de lavanta esanslı oda spreylerini odanıza sıkın. Farkı gerçekten göreceksiniz, deliksiz müthiş bir uyku sizi bekliyor olacaktır 💤
Kesinlikle öneriyorum J


Görüşmek üzere…

26 yorum:

  1. Lavanta sprey yada yağını alacağım en kisa sürede teşekkürler bilgi için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle hak verirsiniz bana ☺️☺️☺️ Ben teşekkür ederim 💕

      Sil
  2. Uyku kesinlikle önemli ama yaz tatiline girince uyku saatim biraz geç vakte kayıyor. Lavantayı bilmiyordum. Öğrendiğim iyi oldu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ☺️ aynen mevsimsel farklılıkta kötü etki ediyor 🙋🏻 ne mutlu bana ☺️☺️💕

      Sil
  3. Güzel bir konuya değinmişsiniz.Kaliteli uyku uyuyamayınca bütün günüm kalitesiz geçiyor.Lavanta'yı duymuştum ama hiç denemedim.Onu da denerim artık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin derim ☺️ Teşekkür ederimm ☺️☺️☺️

      Sil
  4. Evet şekerin sabahları sersem uyanmama sebep olduğunu fark etmiştim. Lavanta önerisi için de teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim size ☺️☺️☺️

      Sil
  5. 7 saat kesin uyurum ama saat kaçta dersen 12den sonra ,bu da pek sağlıklı değil aslında asıl -saat on yatağa kon :)) demişler,hem cilt içinde en iyisi erken yatıp erken kalkmak derler,şahsen köyde fındık zamanı yorgunluktan erken yatıp erken kalkarım sadece :))
    Evde kuru lavantam var,kaynatıp suyunu koysam odaya? Havalandırma işini yaz kış muhakkak yaparım,yazın cam hep açık zaten ama kışın bile yatmadan açarım camı,tabi arada gelen kömür kokusu olmasa daha iyi olur.:)) Hoş eskisi gibi değil artık,doğal gaz geldi çoğu kişinin evine ama arada gene duyuluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saat on yataga kon çok iyi ama ya ☺️☺️ Kuru lavantada olur kaynatinca ayni isi gorecektir ☺️ Cok tesekkurler yorum icin samimiyetin super cidden ☺️🙋🏻💕

      Sil
  6. Akşam 10 mu dedin? Hem de yaz tatilinde evde 2 çocukla: ))) Sprey işine karşıyım ama yağ mantıklı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😬 ayy o da dogru zor olur baya ☺️☺️☺️ yag benimde tercihim spreye gore 😉💕

      Sil
  7. Mutlu Yaşammmm .))

    Uyku probleminden ziyade uyur gezerim ne tavsiye edersin☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ☺️☺️ ayyy o duruma doktor tanisi sart ☺️🙋🏻

      Sil
  8. Bu yaz sıcaklarında gel de uyu.... Perişan etti uykuyu bu sıcaklar.... Kaleminize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynenn bitmedi gitti ya ☺️☺️ Tesekkurlerr ☺️💕

      Sil
  9. fazla uyuyorum ben 12 de yatıyorum mesela iş başı 10 olduğundan 9 buçukta uyanıyorum bazen 10 da bile uyuduğum oluyor.ömrümün yarısını uyuyarak geçircem heralde:) keşke depolanablir bir şey olsa ilerde çocuk olunca ararsın diyenlere cevabm olurdu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok uyku da iyi degil ☺️☺️Ay evet keske depolansa ☺️🙈

      Sil
    2. zaman var :) ne yapayım ben de isterim sabah erken kalkıp spor yapmayı ya da istemezmiy,m ki :)

      Sil
    3. 😬😬😉 o da dogruu 😉☺️

      Sil
  10. bende son zamanlarda Barış Özcan'dan gördüğüm #40günerkenkalk yöntemini uygulamaya çalışıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ☺️ aa merak ettim bakim bende bi ☺️

      Sil
  11. Bana uyku yetmiyor yaa :) kim demis yetiskinlere 8 saat yeter diye. Komple yalan :) kizimdan sonra uykuyu fenerle arar oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😬😬😬😬😬 ayyy çocuktan dolayı uykusuz geceler dimi ☺️ haklısın valla 😉💕

      Sil
  12. Uyku problemi olan bir yakınım var. Testlere bile girdi ne olduğu çözülemedi. Hiç uyuyamıyor. Lavantayı önereceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım o da faydasını görür ☺️☺️☺️

      Sil