8 Ağustos 2017 Salı

Gıda Takviyeleri Nasıl ve Ne Zaman Kullanılmalı?...

Herkese selam...

Günlük gıda takviyesi alıyor musunuz? Ya da alınmaması gerektiğini düşünenlerden misiniz? Peki, eğer alıyor iseniz nasıl ve ne zaman almalısınız bugün buna değinmek istedim J



İlk takviye Omega3; vücudumuz üretmediği için mutlaka vücuda alınması gerekiyor. Eğer balık tüketiyor iseniz (rutin olarak haftada 1-2 gibi) o halde Omega 3 takviyesi almanıza gerek yok. Fakat benim gibi asla yiyemem diyenlerdenseniz; takviye gerçekten şart! Önemli noktası; günde 1 tabletten fazla almamak, aynı anda Omega 6 da içerenleri kullanmamak (Omega 6 yı gıda ile zaten alıyorsunuz), kan sulandırıcı etkisi olduğu için kan sulandırıcı ilaçlar ile kullanmamak ;)

İkinci takviye Multivitaminler; aslında öğrendiğim ve kendimden de onayladığım kadarıyla (lisans ve yüksek lisans eğitimimde ve kendi doktorlarımın önerisi doğrultusunda) vitamin almak gerekiyor ise; bunu ayrı ayrı almamız gerektiği kanaatindeyim. Örnek olarak günlük C vitamini alıyorum ama sadece C vitamini! Multivitaminleri bana öneren hiçbir doktora rast gelemedim. Çünkü hangisine ihtiyacınız olduğunu bilemezsiniz ve kafanıza göre kendinizi kötü hissedip içerisinde bütün vitamin ve mineralleri içeren bir takviyeyi almanız zarar olacaktır size. Toksik etki kesinlikle yaratır eminim! Doktorunuza danışarak, sadece eksik olanı belirtilen dozda almanız yüksek oranda fayda sağlayacaktır ;) Yine önemli noktası; vitaminler asla akşam içilmez, uykusuzluk ve çarpıntı yapar. Her zaman tok karnına alın. Aç karnına asla içilmez aman dikkat!

Aslında daha o kadar çok takviye var ki! Sadece genel de kullanılanları yazmak istedim yoksa ciddi anlamda sayfalarca yazarım J Yine de belirteyim önemli noktaları;

Örnek olarak eğer E vitamini takviyesi kullanıyorsanız (ki doktor önerisi ile alın çünkü yağda eriyen bir vitamin), bununla beraber Omega 3 alırsanız kan akışınızı olumsuz yönde etkiler. Aman dikkat!

Ginseng ve Gingko özleri takviyeleri uykusuzluk yapar. Bu sebeple sabah alınmalıdır. Aynı şekilde B12 takviyesini de sabah almanız yararınıza olacaktır.

Son söylemek istediğim ise; takviyeleri kür olarak almalısınız. Örneğin; Ginseng alıyorsanız 3 ay kullanıp 1 ay ara vermeniz gereklidir. Ki ben bunu bütün takviyelerde yapıyorum. Yani 365 gün asla kullanmıyorum. Tabiki de kan tahlilleri ve doktor kontrolünde ;)

Sağlıkla kalın…


Görüşmek üzere…

16 yorum:

  1. Hap'a karşıyım...

    Vitamin mi istiyon git pekmez ic turp gibi olun..

    Ee pekmezi sevmiyom.

    Bende sevmiyom. Ama iki kasik al vitamin istiyosan vallahi duraman yerinde haaa .)

    Hap mup bahane pekmez icmek sahane.P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah :) :) pekmez aynen valla aşırı iyi bende severim ama işte şekeri tavan yapıyor diye tüketemeyen çok ;)

      Sil
  2. Bende hap olarak almıyorum doğal ve dengeli ayrıca mevsimine uygun beslenmeye çalışıyorum. Mevsiminde bol balık tüketiyorum onun dışında bir şey yapmıyorum. Güzel bir paylaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bende balık yiyenlerden olsaydım keşke :) teşekkürler

      Sil
  3. Balığı kışın yiyoruz ama yazın pek hoş olmuyor. Omega 3'ü balıktan başka besinlerden alamaz mıyız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam.. omega 3 ü balıktan başka keten tohumundan alabilirsiniz bir de ceviz de var. Tabi yine de en sağlıklısı aslında balıktan almak ☺️

      Sil
  4. ayyyyy ne güzel şeyler yazıyon seeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaaa teşekkür ederimkiii ☺️☺️☺️💕💕💕💕💕

      Sil
  5. Kimyasalı fazla olmayan gıda takviyeleri alıyorum ben de :)Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) İyi yapıyorsunuz ;) bende aynı şekildeyim. maalesef eksik olanları almak zorunda kalıyorum :)

      Sil
  6. Sınav dönemime ginseng içeren hap tüketmiştim ama bana pek faydası olmamıştı :D
    Bilgilendirici bir yazı olmuş, teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ☺️☺️☺️ teşekkür ediyorumm

      Sil
  7. Bu tür takviyeleri düzenli kullanmıyorum ama ilk bahar mevsimine girişte bir bahar yorgunluğu oluyor bende,o zaman doktor onaylı multivitamin desteği alıyorum sadece..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke gıdalar ile vücudun bütün ihtiyaçlarının karşılasak da gerek kalmasa :) iyi yapıyorsunuz mevsim geçişlerinde bende fena oluyorum :)

      Sil