17 Ağustos 2017 Perşembe

Amalgam Dolguya (siyah dolgu) Dikkat!...

Herkese merhaba tekrardan J

Şuanda bizde gündemde olan bir konuyu sizlerle paylaşmak istedim. Dişlerinizde amalgam dolgu (siyah diş dolgusu) var mı? Evet ise cevabınız, buyurun yazıma ;)


Amalgam; civanın başka bir metal ile yapmış olduğu kimyasal maddelere verilen genel bir isimdir. Demir harici bütün metaller civa ile amalgam oluşturabilir. Yani dolgudaki özümüz civa olmuş oluyor. Peki civanın sağlığa zararı var mı derseniz evet hem de nasıl!

Civa toksik bir metaldir. İnsan derisinden emilir, buhar yolu ile solunumdan vücuda geçer ve sağlık sorunlarına sebep olur. Bu sebeple; kullanımda kısıtlamalar vardır ve kapalı kaplarda saklanır.

Doğada en sık civaya maruz kalma sebebi tüketilen balıklardır. Bir diğer kaynağı fluoresan lambalar veya civa içeren pillerden salınan civadır. 3 çeşit civa formu vardır ve amalgam dolgudaki elementer civadır. Bu tür civa buharlaşır ve solunum yolu ile vücuda girer. (Balıktan alınan da en tehlikesi bu arada çünkü sindirim sistemi ile alınıyor).

Peki size zararı nedir? Vücudunuza yavaş yavaş yayılarak kronik civa zehirlenmesine neden olabiliyor. Literatürde iyice araştırdım ve en fazla görülen etkileri şunlar; saç dökülmesi, baş ağrısı, romatizma ve eklem iltihabı, sık gribal enfeksiyon ve psikolojik sorunlar. 160 kişi üzerinden sonuca varılmış ve şikayetleri ile sağlık kuruluşlarına başvurduklarında; teşhis konulamamış.  Amalgam dolgularının çıkartılması ile durumları tamamen iyileşmiş!
Otopsi çalışmalarında ise; aynı şekilde dişinizdeki civa oranı beyin ve böbreklerdeki civa oranınıza eşit çıkmış.

Peki diyelim ki sizde de var ve kompozit dolguya çevirmek istemiyorsunuz. O halde dikkat etmeniz gerekenler;

Limonlu ve sirkeli gıdalar civayı söker bu sebeple uzak durmalısınız.
Sakız aynı şekilde civayı söküyor bilginize.
Bir de aşırı sıcak yiyecek ve içecekler de civayı buharlaştırıp vücudunuza girmesini sağlıyor buna da dikkat diyorum. 

Ki bence en güzeli amalgam dolgunuzu kompozit dolguya çevirttirin derim. Yurt dışında bu işi bile artık diş hekimleri özel kıyafetler ile yapıyorlar ki amalgamı çıkartırken açığa çıkan civadan etkilenmesinler diye. Gerisini artık siz düşünün diyorum J


Görüşmek üzere…

24 yorum:

  1. Ben hastane girince morgs girmiş gibi hissediyorum ya.

    Yazinizi okumaya basladim anamm puff ürküttüu dise igne vur vida filan poff..

    Doktor olmakta zor be.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahnen zor ya:) insan urkuyo gercekten yani

      Sil
  2. Aa ilk defa duydum bunu.. Yarın ilk iş diş hekimime bu yazıdan bahsetmeliyim sanırım :))
    Teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ☺️☺️☺️ ben tesekkur ederim ☺️

      Sil
  3. Faydalı bir paylaşım olmuş. Bunu bilmiyordum. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. peki neden yapıyorlar düşüncesi takla atıyor kafamda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şeyin ilk bulunuşundan itibaren, gelişme kaydedilse bile nedense eskiye sadık kalınıyor ve tıp dünyası gelişime girse de hep aynı laflar dolanıyor maalesef. Haşimoto hastasıyım ve bu bağışıklıkla ilgili bir hastalık olduğundan her tür gelişimi izliyorum, ancak doktorlara laf anlatmak mümkün değil. Geçenlerde zaten düşmüş olan amalgamı çıkartıp yerine kompozit dolgu koydurtmak istediğimi söylediğimde bile hafif laf atışmasına girdik. Sonuçta istediğim oldu ama ikna olmayan bir güruhla karşı karşıya kalmak ve hele ki tıp dünyasında gelişime açık olmayan bu doktorların sağlığımla ilgili kararlarda benden çok onların sözünün geçmesi rahatsız ediyor beni. Konuya ilgin için teşekkürler.

      Sil
    2. Hem gecmis olsun diyorum size uzulerek hemde cok tesekkur ediyorum yorumunuz icin ☺️

      Sil
  5. Şu an tek dişim de var onu da en kısa zamanda değişmek istiyorum:)

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. ☺️☺️☺️☺️ kendiliginden kurtulus 🙋🏻☺️

      Sil
  7. Diğer dolgularında pek sağlam olmadığını söylüyor diş doktorları :( Ben,diş hastanesinde çalıştığım için hepsinin eksi ve artısı yönünde ifadeler çok duydum.Teşekkürler bilgi için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da dogru tabiki saglikli bisi kalmadi☺️ Ben tesekkur ederim ☺️

      Sil
  8. Dişlerimde dolgu var ama amalgam değil,yine de okudum amaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ☺️☺️☺️☺️ tesekkur ederimmmm ☺️☺️☺️☺️🙋🏻

      Sil
  9. daha önce de duymuştum bunu dolgularım çok eskiden yapıldığı için amalgam maalesef. Korkumu yenebilsem çevirttireceğim :)

    YanıtlaSil
  10. of yaaaa yine şok şok şok bi yazııııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) o kadar ince şeyler var ki aslında :)

      Sil
  11. I always have tooth problem..i have done many feelings, but next i ll remember this.
    https://clickbystyle.blogspot.in/, plz follow me back

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank u ☺️☺️ I'll come right now ☺️

      Sil