28 Haziran 2017 Çarşamba

Rutin Kan Tahlillerinizi Yaptırıyor musunuz?

Herkese merhaba…

Bayram koşuşturmasından bir türlü vakit ayıramadığım bloğuma sonunda kavuştum J Yine blog arkadaşlarımın bir sürü güzel yayınları birikmiş okuma listemde J Tek tek hepsine bakacağım ;) Hayatımın en koşturmalı bir haftasını geçirdim ve neyse ki şuan buradayım J



Bugün, benim bazı yazılarımda da sürekli vurguladığım, asla ihmal etmememiz gereken bir konudan bahsetmek istiyorum. Yılda 2 kez rutin olarak kan tahlili yaptırmak tabi ki!

Öncelikle bence kendinize bir anımsatıcı oluşturun ve 6 ayda 1 mutlaka tahlillerinizi yaptırın. Evet, doktor değilim ama çevremdeki herkes (tavsiyeme uyan, hatta zorla hastaneye götürdüklerim bile oldu J) şuan teşekkür ediyor. Çünkü bilinen bir şey var ki erken teşhis hayat kurtarıyor!

Hiçbir şikâyetim yok ama asla ihmal etmiyorum. Kapsamlı bir kan tahlili ile vücudunuzda eksik olan veya fazla olan her şey açığa çıkıyor. Sürekli tükettiğiniz şeyler, yanlış beslenmeniz veya doğru beslenerek devam etmeniz gereken her şey!

Benim tavsiyem, (kendi doktorlarımın da bana tavsiyesi) kontrol edilmesi gereken en önemli olanlar;

Açlık şekeri, gizli şeker, üre, kolestrol (LDL-HDL), trigliserid, karaciğer fonsiyonları (AST,ALT,ALP), demir, kalsiyum, sodyum, potasyum, Vitamin B12, TSH (özellikle bayanlar için),  D vitamini, sedimentasyon ve hematoloji (trombosit, alyuvar, akyuvar vs.)

Bir de bunlara ilave olarak idrar testi J

Hiçbir sağlık sorununuz yok olarak bilseniz bile illaki yediğinizden, içtiğinizden, sporunuzdan, stresinden sonuçlar farklılık gösterecektir. Önemli olan çok büyük orantısızlıklar olmaması ve doktor kontrolünde olmak. Zamanla kendi vücudunuzu tanıyarak, kan tahlillerinize bakarak günlük rutininizde nerede hata yaptığınızı göreceksiniz zaten J

Maalesef birçok insan bunları ihmal ediyor. Ama lütfen ihmal etmeyin. Hep diyorum sağlık her şeyden önce geliyor.

Görüşmek üzere...

Sağlıkla kalın...

33 yorum:

  1. Benim için de önemli, yılda iki kere olmasa da her sene yaptırıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ne mutlu size, keşke herkes dikkat etse birazcık ;)

      Sil
  2. Çok güzel bir konuda bu yazı. Sağlık bilinci tam oturamadı maddi ve kişisel anlayışlar nedeniyle. Şart ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ☺️ Teşekkürler 😊

      Sil
  3. En son kan aldirirken bayilmistim 😕 Bende kan tutuyor malesef

    YanıtlaSil
  4. kan tahlili için devlet hastahanesin demi yoksa özel laboratuvar da yaptırmak gerekiyor.tahlil sonuçların da her iki kurum arasında bir fark olurmu.teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hem devlette hem de özel hastanede yaptırdım ve sonuclar hiç oynamadı aynıydı. Sadece sağlık ocaklarının sonucları cok farklı cıkıyor ☺️ Ben teşekkür ederimm☺️

      Sil
  5. Biz erken teşhis ile babamın mide kanserini yendik. Normalde çok sinsi olan ve de ileri evrelere ulaşmadan kendini hissettirmeyen bir hastalık bu. Erken teşhis ile midenin yarısı alındı ve de şu an iyileşme sürecinde. Erken Teşhis Hayat Kurtarır!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuna kadar katılıyorum size ☺️☺️☺️

      Sil
    2. Çok ama çok geçmiş olsunn 🙏🏻

      Sil
  6. Güzel bir yazı olmuş.Birilerinin bazen bildiğimiz şeyleri bize hatırlatmasına da ihtiyaç duyuyoruz.Benim de tiroid sorunum olduğu için iki ayda bir kan tahlili yaptırıyorum.Ama bu aralar ihmal ettim sağlık ihmale gelmese de. Bu yazı iyi oldu benim için.Teşekkürler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederimmmm ☺️ Ne mutlu bana faydam olduysa 😊

      Sil
  7. Birbirimizi hic sevmiyoruz :) ama illa bir sekilde maruz kaliyorum. Kansizlik var bende bide düsk tansiyon :)

    YanıtlaSil
  8. Ben de yılda iki kez yaptırıyorum rutin kontrollerimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohhh ne mutlu sizeeee 😊😊☺️

      Sil
  9. Güzel bir hatırlatma tüm bloggerlara... tiroidden dolayı ben de düzenli yaptırıyorum sağlık ocağında. Bir farklılık olmadı benim dışarda yaptırdıklarımla sağlık ocağı arasında, çünkü onlar da zaten kanları devlet hastahanesine yönlendiriyorlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba benimkinde bir sorun oldu cunku anormal farkliliklar cikti 😬 Boyle durunlar bana denk gelir genelde ☺️☺️🙈

      Sil
  10. tiroid hastası olarak TSH lara 3 ayda bir baktırıyorum ama yılda birde tam kan sayımına baktırmaya çalışıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem gecmis olsun hem de ne guzel duyarlisiniz ☺️☺️☺️💕

      Sil
  11. Kesinlikle o kadar haklısın ki.Erken teşhis hayat kurtarır.Ama neyi doğru yapıyoruz ki bunu doğru yapalım.Hep ihmal hep ihmal...Çocukların her sene kan ve idrar tahlillerini yaptırırım onları asla es geçmem ama gel gör ki kendim için aynı şeyi düşünmeyi akıl edemem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun en azindan yine de bilincindesiniz 😉☺️

      Sil
  12. eşimin yakın arkadaşı Biokimya uzmanı olduğundan zaman zaman tahlillerimizi laboratuvarında yapar sağolsun :) en kısa zamanda bir kan tahlili yaptıralım aklımıza gelmişken :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle en kisa zamanda ☺️😉😉❤️

      Sil
  13. Çok önemli bir konu. İhmal etmemek lazım mesela bir hastalık olduğunda buna erken teşhis yapılması o hastalığın bitmesi demek. Keşkelere düşmeden önce bunları yapmamız gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuna kadar katiliyorum ☺️☺️☺️😉

      Sil
  14. Kan grubumu bile bilmiyorum 😒

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne aaa askere gıtcem daha kımlıgımde yazmıyor yasım 25 :-

      Sil
    2. 😬😂😂😂 o da iyiymis 😬😬😬

      Sil