6 Haziran 2017 Salı

Ginkgo Biloba Bitkisi...

Merhaba herkese…

Birkaç gün ara verdikten sonra sonunda bloğuma geri dönebildim J  Okuma listemde o kadar yayın birikmiş ki! Hepsine tek tek bakacağım J Bugün bir bitkiden bahsetmek istiyorum sizlere. İllaki duyanlarınız vardır ;) Ginkgo Biloba!


Eskiden Çinliler tarafından keşfedilmiş ve bitkinin özünü tıbbi amaçlarla kullanmışlardır. Günümüzde de malum artık takviyeler önemli olduğundan, bu bitkinin de kapsülleri, tabletleri, yaprakları ve çayı bulunmakta.

Gelelim faydalarına;

Bu bitkinin yaprakları yüksek ölçüde vitamin, mineral ve bileşenler içeriyor. Sinir sistemine olumlu etkileri fazlasıyla mevcuttur. Kalp hastalıklarına, göz sağlığına, cilt sağlığına (ki kozmetikte de kullanılıyor), beyin sağlığına iyi geliyor.  Astıma olumlu etkileri bulunuyor.

Saç dökülmesi üzerine de olumlu etkileri mevcut. Özellikle ince telli saçlar için güçlendirici etkisi var. Yapraklarını kaynatıp saçlarınızı bu su ile biraz bekleterek yıkayabilirsiniz.

En önemli etkisi ise; beyin sağlığınadır. Unutkanlık için gerçekten birebir. Dikkat dağınıklığına da olumlu etkisi var. Beynin çok daha yüksek verim ile kullanılmasına yardımcı oluyor. Bunları da içeriğindeki ginkgolit maddesi ile yapıyor.

Önemli nokta; içeriğinde bu maddenin kesinlikle bulunması gerekiyor. Yoksa boşa tüketmiş oluyorsunuz. Ginkgo özütü ile üretilen ürünlerin içeriğinde bu madde kesinlikle bulunuyor. Yani buna dikkat edin.

Kullanımı ise; eğer tablet ya da kapsül olarak tüketmiyorsanız,  bitkiyi direk olarak kullanabilirsiniz. Yapraklarını kaynatarak tüketmeniz bence çok daha faydalı olacaktır. Özütünü de almış olur vücudunuz ;)

Bal, zerdaçal, ginseng ile birlikte tükettiğinizde cilt sağlığına çok fazla olumlu etkisi bulunduğu belirtiliyor.

Zararı ise; tabiki çok fazla kullanımdan kaynaklı. Dozunu aşmadan abartmadan kullanmak gerekli ;)


Görüşmek üzere…

24 yorum:

  1. Ne kadar faydalıymış ya galiba duymadım daha önce adını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım faydaları çok yüksek ;)

      Sil
  2. Aaa bunu daha önce duymamıştım. Ne kadar da faydalıymış. Her yerde bulunur mu acaba? Emeğinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazi aktarlarda denk geldim ben ☺️ Yapraklari internette satiliyor ama ne kadar guvenilir bilemedim 🙈☺️ Tesekkur ederimm ☺️

      Sil
  3. Faydalı bitkiler çok ilgimi çekiyor gerçekten bunu duymamistim faydalı paylaşım için teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asil ben tesekkur ediyorumm ☺️☺️

      Sil
  4. Ne güzel bir bitki bende yeni duyanlardanım bilgiler için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. Kapsulu var bende kullanacagim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle kullan bencede bitkisel şeylerden zarar gelmez zaten ☺️☺️☺️☺️

      Sil
  6. Aktarlarda mı satılıyor acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben büyük aktarlarda gördüm yapraklarını ☺️☺️☺️ İnternette de var hatta. Kapsülleri tabletleri de birçok bitkisel içerikleri firmalarda var (solgar gibi) ☺️☺️☺️❤️

      Sil
  7. Hiç duymamıştım ne güzel ... Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Bitkiler hazine. Ne bilebiliyoruz yeterince ne de yararlanabiliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen katılıyorum size ☺️☺️

      Sil
  9. hiç bilmiyordum öğrendiğim iyi oldu gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh ne mutlu bana ☺️☺️☺️

      Sil
  10. Büyük aktarlara bakmak lazım sanırım Yada Organik ürünler satan bir yere Paylaşım için teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğunuz için ben teşekkür ederim ☺️☺️☺️☺️

      Sil
  11. kapsüllerini kullanıyordum bir ara ama ihmal ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ☺️ olsun arada ihmal de olsa faydasını alıyorsunuzdur ☺️☺️

      Sil