10 Mayıs 2017 Çarşamba

Yüzünüze Bakıp Hangi Vitamine İhtiyacınız Olduğunu Anlayın...

Selam…

Harika bir konuya değineceğim bugün. Sizce yeterli vitamin alıyor musunuz?

Yüzünüze bakarak, vücudunuzda nelerin eksik olduğunu aslında belirleyebilirsiniz. 💗


Eğer teniniz normalden daha soluk ise B12 vitamini eksikliğiniz var demektir. Bu vitamin aslında o kadar önemli ki tek başına bir konu olarak anlatsam daha iyi ama soluk cilt dışında yorgunluk hissi ve depresyona eğilim gibi sorunlara da neden oluyor. Kırmızı et ile vücudunuza B12 almanız gayet kolay J

Eğer cansız saçlara sahipseniz, biyotin eksikliğiniz mevcuttur. Ki ben buna %1000 katılıyorum. Biyotini takviye olarak alıyorum ve saçlarımda sıfır dökülme, kırık vb. ;) takviye dışında; yumurta, et, balık, sebzelerde de bulunuyor ama inanın yetmiyor. Çok az miktarda çünkü. Bence takviye şart!

Eğer aynaya baktığınızda şişmiş gözler görüyorsanız emin olun ki iyot eksikliğiniz vardır.  Tabiki iyotlu tuz ve deniz ürünlerinden tüketerek sorunu çözebilirsiniz.

Eğer dudaklarınız çok soluk ise,  demiriniz eksik olabilir. Ama bence bunu takviye olarak kullanacaksanız kafanıza göre demir takviyesi almayın. Fazlası zehir etkisi yapabiliyor. Kan tahlili ile kontrol etmek ilk seçenek olmalı bence ;) kalsiyum ağırlıklı gıdalara ara vererek de demiriniz 
arttırabilirsiniz. Malum kalsiyum demiri vücutta kendisine bağlıyor ve demirin size yararı azalıyor.

Eğer diş eti kanamalarınız çok ise; C vitamini eksikliğiniz olabilir. Zaten C vitamini eksikliği bağışıklığınızı aşırı düşürüyor, kas ağrılarına sebep oluyor. Diş problemleri de C vitaminine bağımlı oluyor. C vitamini düzeyiniz de çok önemli.

Bu arada değindiğim konu kanıtlanmış ve akademik makalelere rastladım. Bana saçma gelen bir şey olmadı. Siz ne düşünüyorsunuz?



16 yorum:

  1. Faydali bi yazi olmus, tesekkurler

    YanıtlaSil
  2. Doğru bu.Bilimsel bir yazı :)) Daha uzun bir yazı bekliyordum ben ama :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eksik bulursam kesin ekleyeceğim ☺️☺️☺️☺️

      Sil
    2. Faydalı bir yazı olmuş.Emeğinize sağlık​.Benn de hemen kendi eksikliklerimi buldum.:)

      Sil
    3. Süper olmuş o zaman ☺️☺️

      Sil
  3. Biyotini bilmiyormuşum. sayende öğrendim :) Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biyotin saç ve tırnak için harika bir vitamin gerçekten. Ben teşekkür ederim ☺️☺️☺️

      Sil
  4. Çok yararlı olmuş bu yazın bizler için de, teşekkür ederimm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ☺️☺️ ben tesekkur ederimm 😍

      Sil
  5. Çok güzel bilgiler. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tesekkur ederimm ☺️☺️☺️

      Sil
  6. Bazen vitamin takviyesi şart oluyor ama avuç avuç vitamin hapı almayı da doğru bulmuyorum. Sanki fazlaya kaçmak gibi geliyor, öte yandan bitkisel içerikli oldukları için çok öneriliyor. Araştırıp o tür vitaminlerden almak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitkisel icerikli en mantiklisi kesinlikle ☺️

      Sil
  7. Ne kadar dengeli ve sağlıklı beslenmeye çalışmakta günümüz şartlarında içten de bazı şeyleri desteklemek gerekiyor galiba

    YanıtlaSil