21 Mayıs 2017 Pazar

Vücudunuzda Çıkan Sivilceler Ne Anlatıyor...

Herkese yağmurlu bir İstanbul’dan selam…

Vücudunuzda sivilceleriniz var mı? Peki, bu sivilcelerin bölgesel olarak neye işaret ettiğini biliyor musunuz? Bugün birazcık bu konuya değinmek istedim J



Akademik çalışmalar ve eski Çin tıbbına göre elde edilen bilgiler var. Akneler vücudumuzda; boyun, bel, omuz, göğüs gibi bölgelere yayılabiliyorlar. Aslında hepsinin de farklı sebepleri var.  Tabiki de ilk sebep, hormonlar ve bunun sebep olduğu sebum fazlalığıdır. L Şimdi ilk olarak boyun bölgesine bakalım;

Boyunda çıkan akneler; aşırı şeker tüketimine ve hormonların aşırı salgılanmasına bağlı. Yani şeker tüketimini kesinlikle azaltmak lazım. Boyuna temas eden saçlar ve gömlek yakalarının sıkması da bu duruma zemin hazırlıyor.

Omuzlar da çıkan akneler ise; aşırı strese bağlı olarak çıkıyorlar. Çanta askılarına dikkat! Sürtünme ile yayılmalarına sebep olabiliyorlar.

Göğüs bölgesinde çıkan sivilceler, akneler ise; dengesiz ve yetersiz beslenmeye işaret ediyor. Aşırı baharatlı gıdalar ve aşırı soğuk içeceklerde sebep olabiliyor.  Pamuklu giyinmeyi tercih etmekte fayda var.

Kolların üst bölgelerindeki sivilceler; dolaşım yetersizliğinden ve o bölgedeki ölü hücrelerin çokluğundan kaynaklıdır. Vitamin yetersizliği de buna sebep olabiliyor.

Karın bölgesindeki sivilceler, yüksek kan şekeri veya çok sıkı kıyafetlerin etkisi ile çıkabiliyor.

Üst bacaklardaki sivilceler ise; şampuanlara ve duş jellerine tepki olarak oluyor. (ben bu durumdan nasibimi aldım, duş jelim sağ olsun, bırakınca geçti neyse ki J).

Sırt bölgesindeki sivilceler; aşırı terleme ve yine kullanılan şampuanların etkisi. Bir de yetersiz uyku ve yüksek kalorili gıdalar da buna sebep olabiliyor.

Yeterli su tüketimi, dengeli beslenme, yeterli uyku, ölü derilerden arınmış bir cilt, vücudunuzun ihtiyacı olan vitamin ve minerallerin yeterliliği, cildi doğru nemlendirme gibi etkenlere dikkat ederek ve bir de yine söylüyorum düzenli kan tahlilleri ile sağlıklı bir cilt ve yaşam kendiliğinden geliyor zaten J


Görüşmek üzere…

36 yorum:

  1. Sivilceler ile başım dertte maalesef. Azıcık yağlı yiyecekler yüzümde sivilce çıkarmaya yetiyor. Şekerin sivilce yapabileceğini hiç tahmin etmezdim. Bazen şekerli yiyecekleri de fazla kaçırıyorum. Sanırım onlara da dikkat etmem gerekecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende aynıyım yağlı gıda özellikle kuruyemiş yiyemiyorum 😔

      Sil
  2. Çenemdeki kocaman sivilceden selam olsun!😂💓

    YanıtlaSil
  3. Sürekli bir sivilce problemim yok şükür 🙈 Ama cips ve çekirdeği fazla kaçırınca oluyor arada 😊

    YanıtlaSil
  4. Herkese sağlıklı güzel günler diliyorum bu vesileyle :) teşekkürler paylaşımız için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürlerrrr ☺️☺️☺️

      Sil
  5. Şekeri tamamen kesiyorum arkadaş :(( nasıl yapıcam bilmiyorum tabi :) Ergenliği atlattık ama sivilceleri atlatamadık bi türlü:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen yaa ☺️☺️ Sivilceler sonuna kadar bizimle 😬

      Sil
  6. Güzel bilgiler. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. Çok şükür arada çıkan sivilceler dışında pek sivilce sorunum yok... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh süpermiş o halde ☺️☺️

      Sil
  8. Benim sadece yüzmde ufak akneler var onu napicaz acaba bitiyo geri geliyo 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah sormayın banada arada oluyor, ama eminim yediklerinizle alakalıdır eğer herhangi bir vitamin mineral eksikliğiniz yoksa ☺️☺️ Ben ne zaman kuruyemiş yesem vay halime 😊😊😊

      Sil
    2. Meyve cok az yerim.Bide az biraz kansızligim var.Baska yok elleham 😁 kesin bir yerlerden açıl veriyorum ama bulamadim.hala 😁

      Sil
    3. İnşallah kansızlığı yenip sivilcelere de by by dersiniz 🙏🏻🙏🏻☺️☺️☺️☺️

      Sil
  9. Bölgelere göre sivilce tahlili yeni öğrendiğim bir bilgi oldu;stres,beslenme,uyku harici ....

    YanıtlaSil
  10. çok faydalı bir paylaşım olmuş tesekkürler

    YanıtlaSil
  11. Hamileliğin son dönemlerinde çenem ve omuzlarim sivilce dolmuştu stresten diye düşünüyordum öyleymis hakikaten 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o stres yok mu her şeyin sebebi ya :)

      Sil
  12. Fazla duygusal olmayı,olaylara çok anlam yüklemeyi de azaltmak gerek sanırım.Teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız doğru :) ben teşekkür ediyorum :)

      Sil
  13. her şeyi denedim ama yok olmadılar bir türlü. Dermatoloğa gittim. Meğerse hala ergen sivilcesi çıkarıyormuşum abla şaka gibi ya sinirlerim bozuldu. (okuyucu güülüyor) 19 yaşında sivilce tedavisine başladım şu an. Bayağı bayağı gitti gibi ama. Mutluyum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa 😔 Sabret ve doğru ürünleri kullan kesinlikle. Dermatologun zaten güzel ürünler önermiştir ama dermatoller yorumunda da yazdım. Kili dene derim zararı da yok, kimyasalı yok ciddi memnun kalırsın ☺️☺️

      Sil
  14. Merhabalar. Öncelikle bu bilgiler için çok çok teşekkür ederim.Benim burnumda siyah noktalar var ve yıllardır onlardan kurtulma hayalleri kuruyorum. Rica etsem bu konuda yardımcı olabilir misiniz? Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamm ☺️ Tavsiyem önce cilt temizliğni çok iyi yapman ve o siyah noktaları asla sıkmaman. Siyah noktada gozeneklerin genis oldugundan oluyor cunku. Burun ve yanaklara kadar devam ediyor. Duştan sonra gözenekler açıkken (3 gunde bir yeterli bence) burun için siyah nokta bantları kullanman. Bantları çıkardıktan sonra (ki ben en iyi sonucu duymuşsundur Bim de satılanlardan almıştım)☺️ Hemen üzerine hala gözenekler tam kapanamadığı için e içleri de temizlenmiş oluyor, pamuk yardimiyla gulsuyu uygula tum yuzune (tonik niyetine gulsuyuda sikilastirir baya) sonra da kil uygula derim. Aşırı sıkılaşma yapıyor. Jeotermal kil uyguladım ben hep. 15-20 dk bekletiyorsun, zaten birazcık yakmaya başlıyor yani alt katmana etki ediyor. Yıkayıp sıkılaştırcı etkili bir hafif nemlendirici yeterli. ☺️ Fark edicektir 2 arkadaşıma da önerdim faydasını gördüler inşallah sende görürsün ☺️☺️

      Sil
  15. Demək sivilcələr belə bizə vücudumuz haqqında bir şeylər demək istəyir:) Bu bilgilər çoox işimə yarayacaq. Təşəkkürlər.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ☺️☺️ ben teşekkür ederim ☺️

      Sil
  16. Ben de her tipine maruz kaldım malesef. Ergenlikten sonra da geçmeyince ilaç tedavisiyle kurtuldum ama arada yokluyorlar.Stresten galiba:)

    YanıtlaSil
  17. Sivilce akneler,den kurtulamayan biri olarak düzenli kan versem bile yine çıkıyor. Ben beslenme olarak düşünüyorum. Stres stres :))) Teşekkürler bilgiler için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ☺️☺️☺️ ben teşekkür ederim 😊

      Sil