4 Mayıs 2017 Perşembe

Parmaklarınızı Çıtlatıyor musunuz?...

Günaydın…

Bugün uzun zamandır aklımda olan bir konudan bahsetmek istedim. J Parmaklarınızı çıtlatıyor musunuz? Peki, sizce bir zararı var mı hiç merak ettiniz mi? J



Bazı insanlar bunu gerçekten alışkanlık haline getiriyorlar. Hatta çevremizde çoğu kişi de zararlı yapma diyor. Önce parmak kütlettiğimizde (çıtlattığımızda) vücutta ne oluyor bir ona bakalım.  Sıvı ile dolu olan iki kemiğin birleştiği eklem kapsülündeki boş olan kısım, parmağınızı her çıtlattığınızda genişliyor ve oradaki sıvı kemiklerin arasındaki boşluğu doldurmak için yetersiz kalmış oluyor. Basın. Düşüyor ve oluşan gaz kabarcığı, o sesin (çıtlattığınızdaki sesin) oluşmasını sağlıyor.  En anlaşılır özeti; bu ses kabarcık tanesi J

40 denek üzerinde bir araştırma yapılmış ve 30 deneğin çıtlatma alışkanlığı olduğu belirtilmiş. Eklemler için ısınma hareketi olarak görülen bu çıtlatma, eklemlerde hareket genliğinin artmasına sebep oluyor imiş J Bu şekilde de eklem hastalıklarının önüne geçilebiliyormuş. 30 deneğin eklem iltihabı ya da şişlik gibi sorunlara rastlamadığı belirtilmiş.

Aslında yapılan deney sayıları çok az ama sadece yapılanlara yönelik bakıldığında, sorun olmadığı belirtiliyor. Karar sizin J


Görüşmek üzere…

16 yorum:

  1. Bize küçükken bunu yapmamamız, yoksa parmakların orta kısımlarının kalınlaşacağı söylenirdi. :) Ben zaten hiç ihtiyaç duymadım. Sadece beni boyunlarını kütleten insanların görüntüleri rahatsızlık veriyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormayın bende aynıyım, boyun kütlemesi aşırı rahatsız ediyor benide 😊

      Sil
  2. Sağlıklı bir alışkanlık değil :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba, garip bir şey çünkü :)

      Sil
  3. ben de bazen yaparım ama her yaptığımda pişmanlık duyarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende aynıyım ama istem dışı yapıyorum yani yinede 😊

      Sil
  4. İlginçmiş, bir de çıtlatmanın ileride kemik erimelerine yol açtığını söylüyorlar ama ne kadar doğru bilemiyorum tabi. Ben ortada hiçbir şey yokken bir anda harekete geçip iki elinin parmaklarını aynı anda çıtlatanlara çok şaşırıyorum. Yetenek desen yetenek değil, garip birşey.. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😬😬😬😬😬 onlardan biri de benim 🙈🙈🙈🙈

      Sil
  5. Bende çok çıtlatırım ya aslında iyideğil ileriki yaşlarda ellerin titremesine yol açıyor diyorlar ama ne kadar doğru bilmiyorum😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende çok duydum onu ama kanıt bulamadım ☺️☺️

      Sil
  6. sürekli bilgisayar kullandığımdan sanırım gün içinde bir kere mutlaka çıtlatırım.. bende zararlı olduğunu düşünenler tarafındayım sanki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani değil mi aslında. O ses bile acaba dedirtiyor gerçekten ☺️

      Sil
  7. Babam yapma derdi küçükken zamanla bırakmıştım yapmayı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ne mutlu sana ben vazgecemiyorum bir turlu ☺️☺️

      Sil
  8. Bana da hep zararlı dediler bu zamana kadar. Yaşlanınca ellerin titre falan dediler. Kireçlenme olur dediler. Bir sorun olmuyorsa ne alaaa :))

    YanıtlaSil