16 Mayıs 2017 Salı

Neden Esneriz Biliyor musunuz?

Herkese merhaba…

Bugün birazcık ilginç bir konuda yazmak istedim. Gün içerisinde birkaç kez esneriz değil mi? Peki, bunun sebebi ve bilimsel açıklaması nedir?


Geçmişte yapılan araştırmalara göre, esnemenin nedeni vücudun oksijen ihtiyacı imiş. Fakat en son yapılan incelemelere göre aslında çok da doğru değil. Çok daha farklı sebepleri de var ;)

Aslında esnemenin ana sebebi; beynimizi soğutmak J Aynen öyle, garip geliyor biraz ama şimdi daha iyi anlayacaksınız. Beynimiz normalde düşük ısı ile çalışır. Esnediğimizde de kan akışımız hızlanır ve bu sayede beyin soğumuş olur.  Beyin soğuduğunda da aslında daha kıvrak düşünebilme yetisine sahip olmuş oluruz. Yani esnemek beynimiz için gayet olumlu bir hareket oluyor.

Bir de esneme neden bulaşıcı ona bakalım. Duygusal olarak bağ kurduğumuz, sevdiğimiz insanlar yanımızda esnediğinde biz de esneriz. Bu ailemiz olabilir, arkadaşlarımız olabilir. Ama eğer bize yabancı yani tanımadığımız insanlar yanımızda esnediğinde dikkat edin bulaşıcı olmuyor J Bu da aslında kanıtı…

Yazımı okuduğunuzda da esnemiş olabilirsiniz J Son olarak denk gelip tesadüfen okuduğum, denediğim bir şey de var. O da, eğer çok fazla esniyorsanız dudağınızı ısırmayı deneyin J İnanın esnemeniz komple geçiyor. Bunun bilimsel bir açıklamasını bulamadım ama denemişliğim var. Doğru J


Görüşmek üzere…

32 yorum:

  1. Hiç yabancı birinin esnemesi beni de esnetiyor mu diye dikkat etmemiştim. Herkes için geçerli sanıyordum. Çok merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) dikkat edin derim bende şaşırdım ama doğru :) :)

      Sil
  2. İlginç: ) iadeyi ziyarete geldim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. ben de biri esnediği zaman esniyorum farkında olmadan, bazen sıkılınca da çok esnerim 😊
    blogumu ziyaret ve takip ettiğiniz için teşekkürler, iade-i ziyarete geldim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ☺️☺️☺️ hosgeldinizz ☺️☺️

      Sil
  4. Beyne iyi geldiğine göre bol bol esneyeyim diye düşündüm özellikle ders çalışırken.Tanımadığımız kişilerin esnemesi karşısında esneyip esnemediğimi deneyip bulaşıcı olmadığını göreyim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) :) o da güzelmiş :) o zaman bol bol esniyoruz ;)

      Sil
  5. ayyyy beyin kliması a aaa :) foto ne şeker yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyin klimasi supermis 😬😬😬 foto aynen cok tatlii ☺️☺️☺️

      Sil
  6. Özellikle namazda benim beynim cok sogumak istiyor demekki :) tabi seytanin vesvesi olma ihtimali daha yüksek.

    Benim lise arkadasm kim esnerse esnesin oda esnerdi.Hatta adini duyunca bile esnyebiliyordu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulasici bencede kesin ☺️☺️☺️ Banada oluyor genelde 😊😊

      Sil
    2. Okurken esnedigim doğrudur zaten esnemeyi düşününce insanın esneyesi geliyor😀

      Sil
    3. Ay evet ya soyleyince bile esniyo insan ☺️☺️

      Sil
  7. Hiç bilmediğim bir konuymuş. Ayrıca çok da ilginç geldi yazdıkların. Dudaklarımı ısırmayı deneyeceğim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ☺️☺️☺️ dene bence kesin geciyor esneme ☺️☺️☺️

      Sil
  8. Valla esnemeyi severim çoğu zaman çünkü düşkünü olduğum uykunun en birinci habercisidir :)
    Ben hala oksijen ihtiyacından sanıyorum.Öğrendiğim iyi oldu.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ☺️☺️ bende sizin gibi biliyordum ne yalan söylim ☺️ teşekkür ederim ☺️

      Sil
  9. Merhaba Mutlu Yaşam yazınızı gülümseyerek okudum :) Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ☺️☺️ Teşekkür ediyorumm 😊😊

      Sil
  10. Yazıyı esneye esneye okudum :) Ne ilginç bir yapımız var değilmi? Bir akrabamız kalbinden rahatsızdı.Ziyarete gittiğimizde hiç esnemediyini doktorun bu durumun kalbe zarar verdiğini söylemişti.Çok şaşırmıştım. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ☺️☺️ kalp olayını da ben ilk kez duydum ☺️☺️☺️ ben tesekkur ederım

      Sil
  11. Yanımda arkadaşım veya ailemden biri esnediğinde bana bir esneme geliyor.Yabancı biri esneğinde esniyor muyum dikkat etmedim ama bundan sonra dikkat ederim :)
    Esnemenin beyne faydalı olduğunu da öğrenmiş olduk sayenizde :)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimmm ☺️☺️☺️☺️

      Sil
  12. İlginç beynimizi soğutmak demek 😊😊😊

    YanıtlaSil
  13. Güzel bir yazı olmuş :) Etkinlikten geldim takipteyim :)

    YanıtlaSil
  14. Yanıtlar
    1. ☺️☺️☺️☺️ ben her yorum yazdigimda esniyorum 😬😬😬😬

      Sil
  15. Hiç yabancı birinin esnemesine dikkat etmedim :)) bundan sonra edeceğim

    YanıtlaSil