28 Mayıs 2017 Pazar

4 Muhteşem Esansiyel Yağ Kullanımı...

Herkese merhaba…

Bu aralar yine bakterilere taktım kafayı J Sivilce muhabbeti bana ön ayak oldu  ve dedim ki bakterileri yok eden esansiyel yağlara odaklanalım birazcık. Kimyasal yerine biraz doğala dönelim ;)



İlk yağ; kekik yağı

Kekiğin antibakteriyel olduğunu zaten biliyordum ki hasta olacağımı hissettiğimde kekik çayı yapıyorum. İnanın ciddi bir savaş açıyor bakterilere. Senelerdir kanıtladım J Yağı ise; tam bir antibiyotik etki gösteriyor. Özellikle küçük deri enfeksiyonları için gayet uygun. Stafilokok dediğimiz bakterileri öldürüyor ve vücudumuza girmesini engelliyor.

İkinci yağ; çay ağacı yağı

Benim evden eksik etmediğim ayıla bayıla her şeye kullandığım yağ J Egzama, siğil, sedef gibi en ağır cilt sorunlarına bile (egzamayı kendim onayladım yine, yazmıştım Çay ağacı yağı) müthiş etki gösteriyor. Bir de sivilce üzerine de uygularsanız çok çabuk söndürüyor. Antibakteriyel etkisi üzerine başka yağ tanımam ;)

Üçüncü yağ; karanfil yağı

Hafife almayın çünkü bunun en önemli özelliği Candida türleri ile çok güzel savaşıyor. Candida bir mantar türü ve vücudun her yerinde sorunlara sebep oluşturabilir. Hem dıştan hem içten. Bağırsaklara yerleşirse vay halinize.  Mide ve ciğerlerde yaşamayı da çok severler. En kötüsü, tedavisi ihmal edilirse kansere baya sebep hazırlıyor. Kanser de Candida türlerinden oluşuyor. Bir ufak bilgi daha; Candida alkali hali (bazik pH) hiç ama hiç sevmez. Mesela ayağınızda mantar varsa, ayaklarınızı karbonatlı suda bekletin. Sonuca inanamayacaksınız çünkü alkali suda bekletmiş oluyorsunuz. Bu da Candida’ ya elveda diyor. Bu sebepledir ki yine; vücudunuzu alkali yaparsanız (karbonatlı su, limonlu su tüketmek gibi) kanser riskiniz minimuma iner. İçten de bazik olmuş olursunuz. Konuyu çok saptırmadan tekrar belirteyim :) Karanfil yağı da Candida’yı yok ediyor. Cilde lokal uygulayabilirsiniz.

Dördüncü yağ; bergamot yağı

Bu yağda yine antibakteriyeldir. Çok güzel kokar. Yara izlerini iyileştirici etkisi müthiştir. Kas gevşetici etkisi de vardır. İdrar yolu enfeksiyonlarını iyileştirici etkisi de bulunur. Sadece kokusu için bile bu yağı hayatınıza alın derim J

Birkaç tane daha önem verdiğim esansiyel yağ var ama ayrı bir yayın yapayım onlar için. Çok uzun oluyor çünkü J

Görüşmek üzere…


22 yorum:

  1. Yağların gerçekten etkisi var :) Kekik ve çay ağacını bende kullanmıştım, özellikle çay ağacı bir numara :) Çok açıklamalı bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. Ne varsa doğalda var.:)Çay ağacını hiç kullanmamıştım.Onu merak ettim şimdi.Faydalı bir yazı olmuş.Emeğinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çay ağacına şans verin ;) teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Çocukluğumdan beri Ellerimde egzama var yaz aylarında çoğalıyor bazen yara oluyor ne yazık ki çay ağacı yagini bir deneyeyim😊 Teşekkürler bu güzel bilgiler icin💛💛

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah sizde faydasını görürsünüz ☺️☺️ Ben teşekkür ederimm 😊😊

      Sil
  4. çay ağacı yağı mı du bi arkadaşda egzama var sölüyüm elleri hep kıpkırmızı.

    YanıtlaSil
  5. Rəbbim hər bir dərdin dərmanını yaratmış, təbiətə bir boylanıb baxmağımız lazım sadəcə. Kəklikotu bizdə də soyuq alqınlığı oldumu həmən çayı hazırlanıb içilən bir bitkidir. Bizi belə önəmli məlumatlarla bilgiləndirdiyiniz üçün təşəkkürlər.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ☺️ ben teşekkür ederim asıl ☺️☺️

      Sil
  6. faydalı bir paylaşım olmuş,çok teşekkürler,,
    sevgiler.....

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık çok bilgilendirici bir yazı olmuş. Burun tıkanıklığı için yastığa 1-2 damla çay ağacı yağı damlatmakta etkili . Katkım olsun bilgilere:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa bende onu bilmiyordum ☺️ Teşekkür ederimm 😊😊😊

      Sil
  8. Eee ne demişler herşeyin en doğalı makbuldür :)

    YanıtlaSil
  9. hiçbirini bilmiyordum valla ne kadar çok yağ çeşidi var öyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha neler var neler ☺️☺️☺️☺️

      Sil
  10. bu bilgileri öğrendiğim için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel bir konu ve faydalı bilgiler var. Teşekkürler. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederimm ☺️☺️

      Sil