25 Nisan 2017 Salı

Yüzdeki Kızarıklıklar ve Sivilceler Bakın Neyi Belirtiyormuş...

Herkese merhaba…

Yüzümüzdeki renk değişimlerinden ve bölgesel çıkan sivilcelerden, vücudumuzda neler olduğunu anlayabiliyoruz J Aynen öyle ilginç gelebilir, bende şaşırdım ilk duyduğumda ve hemen paylaşmak istedim. Daha çok Çinli doktorlarının belirttikleri bir durummuş bu. Şimdi bir bakalım;



Alın ve kaşların tam üzerinde oluşan kızarıklıklar, çok yüksek bir ihtimalle sindirim sistemi ile ilgili bir sorun olduğunu gösteriyor. Yağlı ve kızartılmış gıdaları tüketmeyerek değişimi fark edebilirsiniz.  Bir de alkol alımını azaltmak gerekiyormuş.

Burun üzerinde çıkan sivilceler; kalp ve dolaşım sistemi ile ilgili bir soruna işaret ediyor. En büyük nedeni de stresmiş. Düzenli uyku ve ayrıca spor ile de bu durum çözülebiliyormuş.

Kulak üzerinde çıkan sivilceler ise; Çinli doktorlara göre böbrek ve boşaltım sistemi ile doğrudan alakalı. Daha fazla su içerek ve kahve ile tuz tüketimini azaltarak dikkat etmeniz gerekiyormuş.

Yanaklar ile elmacık kemiklerde oluşan kızarıklar için; yanakların üst bölgesi akciğer ve bronşlar ile bağlantılıdır. Burada çıkan sivilceler solunum sistemi ile ilgili bir problemi belirtiyor. Bunun yanında alerjiler de aynı bölgede aktif sivilce oluşumuna neden oluyor. Yanakların alt bölgesinde kızarıklık var ise; dişlerle alakalı bir soruna işaret ediyormuş.  Yanak bölgelerindeki kızarıklıkları önlemek için; temiz hava, bol yürüyüş, sigaradan vazgeçme ve az şekerli gıda tüketimi öneriliyor.

Dudak çevresinde oluşan kızarıklık ve yaralar; sindirimle alakalı bir sorunu belirtiyor. Hazımsızlık ve bağırsak spazmı da yanında bonusu imiş J Fast-food’lardan uzak durarak ve lifli gıdalar tüketerek önleyebilirsiniz.

Son olarak çenede oluşan kızarıklıklar için; üreme sistemindeki bir soruna işaret ediliyor. Hormonal dengesizlik en baş faktör olmuş oluyor.

Açıkçası benim ilgimi çekti ama akademik bir makaleye pek rastlamadım. Tesadüf müdür bilemiyorum ama yanaklarımın üst bölgesinde minicik sivilce çıktığında genelde alerjen bir durumla karşılaşmış oluyorum ki en son yazımda da mevsim geçişlerinden dolayı sorun yaşadığımı belirtmiştim.

Doğru mu değil mi kararı siz verin artık, ben karar veremedim J

Görüşmek üzere…


16 yorum:

  1. alla allaa ne ilginç ama yaa :)

    YanıtlaSil
  2. Demek ki benim bu aralar yağlı gıdalardan biraz uzak durmam gerekiyormuş.
    Tamamdır 👍

    YanıtlaSil
  3. Bence doğru tespitler...Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. güzel bilgiler teşekkürler canım ;)

    YanıtlaSil
  5. Benim tek bildiğim regl dönemim yaklaştığında boyun ile yüz arası bölgemde sivilcelenmem olduğu ve reglim bitince de bunların söndüğü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😊😊 ay evet o da ayrı bir olay 😊😊

      Sil
  6. Ben de doğru olabilir diye düşünüyorum.Son zamanlarda çok abur cubur yemeye başladım ve çene ve alın yani kaş çevremde sivilceler çıkmaya başladı. Kalemnine sağlık canımm :)

    YanıtlaSil
  7. benim bu ara sürekli çenemde çıkıyor..sinir oluyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman yazı tam size açıklayıcı olmuş gibi 😊😊

      Sil
  8. severim tıbbi paylaşım içeren yazıları ama bu paylaşımı pek doru bulmadım nedense. düşündüm kendi sağlığımı ve bende çıkan sivilceleri.cıkss her zaman doğruyu yansıtmayabilir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi :) biraz farklı olmuş bende bilemedim :)

      Sil