6 Nisan 2017 Perşembe

Vitamin ve Mineral Takviyeleri Hakkında...

Selam…

Bugün vitamin ve mineral takviyeleri hakkında yayın yapmak istedim. J Günümüzde biraz gelişigüzel alındığı için değinmek gerekli diye düşünüyorum.



Aslında takviye almamak gerektiği taraftarı değilim ama yanlış kullanımı o kadar fazla ki! Herkesin vitamin, mineral ve bazı besin takviyesi ihtiyacı; yaşına, cinsiyetine, egzersiz yapma miktarına, kullandığı ilaçlara, uykusuna, stres düzeyine ve beslenmesine göre değişir. Önemli olan kan tahlili ile belirlenmiş olarak, vücudun neye ihtiyaç duyduğunu görmektir. Bu sayede inanın birçok hastalık riskini de önlemiş olursunuz.

Örnek olarak; benim B12 vitamini eksikliğim var idi ve gerçekten çok üşürdüm. Unutkanlık ve sinirlilik de yanında bonusuydu. Son yıllarda biraz daha işin içine girince, vücudumu tanıdıkça, düzenli check-up lar yaptırdıkça hiçbir sorunum kalmadı. Bazen B vitamini, D vitamini takviyesi, bazen de demir takviyesi aldım. Eksikliğini görerek çinko, selenyum takviyeleri aldım. Saç dökülmesi sorunumda yine doktorumun belirlediği dozda biotin, demir, çinko kullandım.
Tabii bunları hep kan tahlili sonuçlarım ile doktor kontrolünde aldım. Yani kafama göre gelişigüzel kullanmadım asla. 

Yaklaşık 2-3 senedir hiçbir sağlık sorunum yok ve hastalık kapımı hiç çalmıyor J Beslenmeme dikkat ederek, işlenmiş gıdaları asla tüketmeyerek, vücudumun ihtiyaç duyduğu protein, yağ ve karbonhidratları orantılı olarak sadece gıda yolu ile alarak bir de bol su ile sorunsuz bir hayata geçtim.

Önemli nokta, takviyeleri asla bir arada kullanmadım. Yani multivitamin olarak almadım. C vitaminine ihtiyacım var ise, sadece C vitamini aldım. Geri kalan bütün vitamin-mineral ihtiyaçlarımı da aynı şekilde kullandım. Çünkü multivitaminlerde her şey var. Örnek olarak, halsiz hissediyorsunuz ve tek başına C vitamini kullanmak yerine (tabi yanında en az 2 litre su şart) multivitamin alıyorsunuz. E noldu, aynı anda demir, magnezyum, selenyum, bakır, çinko gibi mineralleri de aldınız. Hepsinin kombinasyonu çoğu zaman zehirlenmeye de yol açabiliyor. Çünkü onlara ihtiyacınız o dönem de aslında yok olabilir.

Sadece günlük sürekli devam ettiğim bir şey var. O da probiyotik-prebiyotik takviyesi. Aynı şekilde yine günlük aldığım diğer takviye ise omega-3. Fakat omega-3 takviyesini doktor önerisi ile sadece kış aylarında alıyorum.

Bilinçli olduktan ve kendinizi tanıdıktan sonra, düzenli kontrollerinizi de yaptırıyor iseniz, bir de beslenmenize önem verirseniz inanın hayat daha güzel! Hep söylüyorum bilinçlilik çok önemli!

Sağlıkla kalın…


Görüşmek üzere…

7 yorum:

  1. Bu vitaminler kilo yapıyor mu canım?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asla aldırmaz canım 😊😊😊 kendimde denedim onayladım 😬

      Sil
  2. Aslında doğal yoldan vitamin almak çok iyi ama bazen ilaç takviyesi gerekebiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ama tükettiğimiz gıdaların içerikleri artık yok olmuş durumda 😔😔

      Sil
  3. Ben de bazi vitaminler aliyorum dr tavsiyesi ile ama dedigin gibi axri ayri aliyorum.

    YanıtlaSil

Powered by Blogger. Blogger Template by Intikali.org. Supported by Iskael and BlogSpot Design.