23 Nisan 2017 Pazar

Mevsim Geçişleri ve Alerjik Rinit...

Merhaba tekrardan…

Malum havalar fazla değişken durumda. İstanbul’da bir günde 4 mevsimi net yaşayabiliyorsunuz şu sıralar. E tabi, mevsim geçişi demek hastalık demek, alerjik reaksiyonlar demek. Bende nasibini alanlardanım J

Bitki polenlerinin rüzgar yardımı ile ortalıkta bir sağa bir sola gezmesi ben dahil birçok kişide alerjik rinite neden olabiliyor. Tabi genetik etki de rol oynuyor bu hastalıkta ama önlem almamanın da etkisi yüksek.

Gelelim belirtilere; bildiğiniz gibi aksırık, burunda kaşınma, gözlerde kaşınma ve sulanma, burun akıntısı, burun tıkanıklığı, hafif boğaz ağrısı, yorgunluk.  Enfeksiyon hastalıklarından en önemli farkı ise ateş olmuyor alerjik rinitte J

Açıkçası ben her mevsim geçişinde bu sorunla karşılaşıyorum ama önlem alarak, tükettiğim besinlere dikkat ederek çabuk atlatıyorum.  Aldığım önlemler; sigara içilen ortamlara asla girmiyorum. Saç spreyleri (benzeri her şey), yoğun parfümler veya ağır kokulu kimyasallardan bir süre uzak kalıyorum. Hatta kimyasallara deyemiyorum bile J Eğer aşırı kötüleşir isem geceleri bir tane doktorumun önerdiği antihistamin ilacından kullanıyorum. Burun spreyleri de baya işe yarıyor bilginize.

Günlük beslenmede ise; yumurta, kuruyemiş asla tüketemiyorum. Çünkü bu gıdalar ciddi anlamda kaşıntı gibi sorunlara neden oluyor. Özellikle buna dikkat ediyorum.  Mevsim geçişlerini hafife almayın derim J


Sağlıkla kalın…

12 yorum:

  1. Dikkat etmek gerek.Siz önlemlerini bulmuşsunuz.Mevsim geçişleri beni çok olmasa da biraz etkiliyor.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben fena çekiyorum sormayın ama hafifletiyorum en azından :(

      Sil
  2. Bende yeni yeni atlatiyorum bu havalar insani bitiriyor 😊 sizede çok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay sormayın :) Çok teşekkür ederim size de geçmiş olsun :)

      Sil
  3. Benm 3.5 yasindaki yegenimde var cok zor okuyor gercekten.Cok gecms olsun 😄💕

    YanıtlaSil
  4. Bu mevsimler benim için de sıkıntılı :( Allerjik bir bünyem var ve halsizlik de oluyor bu dönemlerde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay sormayın çok fena sizde dikkat edin :)

      Sil
  5. Alerji gerçekten zor yakın arkadaşlarımda var benimde çok dikkat ediyorlar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle 😔 Çok fena bir durum :(

      Sil
  6. Geçmiş olsun öyle bir sıkıntım yok ama eminim zordur. Malum mevsim geçişleri baya uzun sürüyor. Sabah akşam dua ediyorum zaten hasta olmayım diye ki olursam halimiz harap. 🙈🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim 😊 Aynen aman olmayın nolur, başa bela 😇

      Sil