30 Nisan 2017 Pazar

Kansızlığa İyi Gelen Gıdalar...

Herkese merhaba...

Yaz artık kendini göstermeye başladı ve ben de bu duruma çok sevinenlerden değilim. Çünkü gerçekten en sevdiğim mevsim kış J Konuyu çok saptırmadan hemen asıl konuma döneyim. Kansızlık birçok insanın sorunu ve bazıları da sürekli ilaç kullanmak durumda L Fakat eğer aşırı bir kansızlığınız yok ise (genetik olabiliyor) bazı gıdalarda bu durumun önüne geçmeyi başarabiliyor. Şimdi bir bakalım;



Bu durum en fazla hamilelerde, çocuklarda, bayanlarda görülüyor. Demir eksikliği anemisi ciddi derecede başa bela! Tedavi önemli çünkü özellikle çocuklarda bu duruma bağlı olarak enfeksiyon riski artıyor. Yetişkinlerde sürekli yorgunluk, eklem ağrıları görülüyor.

Tüketilmesi gereken gıdalarda en başı kırmızı et çekiyor. Sonrasında ise, karaciğer, tavuk eti, balıketi, üzüm, pekmez, yumurta, yeşil yapraklı sebzeler, kuru baklagiller, kuru dut, fındık geliyor. Önemli nokta; bu gıdaları C vitamini ile birlikte tüketirseniz demir emilimini arttırır. Ters etki olarak da kalsiyum içeren gıdalar da demir emilimini azaltır. Bu duruma dikkat etmek gereklidir.

Eğer kırmızı et tüketemiyor iseniz; benim kendimden onayladığım demirimi arttıran gıda pekmez oldu. (keçiboynuzu özellikle) Her gün sabahları aç karnına bir yemek kaşığı tüketerek tam 3 ay sonra kan tahlili ile demir miktarıma tekrar baktırdım ve 40  µg/dL iken 120  µg/dL’ye ulaştı ve hiç ilaç takviyesi kullanmadım.

Doktor kontrolünde kan tahlilleriniz yapmaya özen gösterin. İnanın bunun dışında anlaşılmıyor sağlık sorunlarınız. Senede 2 kez alışkanlık haline getirin derim ;) Sağlıklı bir hayat dilerim herkese...


Görüşmek üzere…

13 yorum:

  1. Benim bir ara vardı kansızlık sorunum.Siyah kuru üzüm iyi gelmişti bana.Sağlıklı günler diliyorum herkes için.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh ne iyi olmuş iyi gelmiş size de ;)

      Sil
  2. Senede iki kez rutin kontroller önemli bence de :)

    YanıtlaSil
  3. Bende hâlen devam ediyor kansızlık ilaç kullanıyorum annemde eline alıyor bir kaşık pekmez evin içinde dört nala koşuyoruz 😊😁 herkese sağlıklı güzel günler dilerim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😊😊😊 pekmez yiyin derim 😍 Tesekkur ederiz 😊😊😊

      Sil
  4. Önce bir tahlil yaptırıp sonra da yediklerimize özen göstermemiz gerekiyor. Çok güzel paylaşım. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keisnlikle katılıyorum 😊 Teşekkürler sevgilerr 😊😊

      Sil
  5. piku ihtiyacı olanlara söleriz :)

    YanıtlaSil
  6. Bir dönem kan sayimlarim çok düşük çıkmıştı hatta doktor korkup hematoloji bölümüne yollamisti.o doktor da bana incelemisti düşük çıkmasının bir nedeni varmı diye. Bi süre kontrol altında tuttular ilac ve beslenme ile.Sonra hamile kalınca vücut mucizevi bir şekilde her açıdan kendini yeniledi. Kan sayımım düzeldi. Eylül bebek annesini iyilestirdi yani. Bu dönemde bol bol kuru üzüm tuketmistim hala da çok severim kendisini 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylül'ü yerim ama :) Mucize minnoşşş, annesini iyileştirmiş :)

      Sil