8 Mart 2017 Çarşamba

Propolis Mucizesi...

Merhaba herkese…

Propolisten bahsetmek istedim bugün. Önce ne olduğundan bahsedelim. Bal arıları, çiçeklerden topladıkları özleri kovanlarına getirdiklerinde, kovanın dışını dış etkenlere karşı (mikroorganizma gibi) korumak amacıyla propolis ile kaplarlar. Propolis reçinemsi bir madde ve bal arıları genelde kayın, karaağaç veya kozalaklardan topluyorlar.


Propolis kovandaki birçok zararlıya karşı, en çokta mantar, larva ve bakterilere karşı antibiyotik etkisi gösteriyor. Malum hal böyle olunca, bizlerinde propolis tüketmesi yararımıza oluyor. İçeriğinde fenolik asitler, bazı vitaminler, mineraller ve aminoasitler yer alıyor. Gelelim şimdi tükettiğimizde bize faydalarına;

En önemlisi bağışıklığınızı baya arttırıyor. Denedim onayladım J Grip, soğuk algınlığı gibi hastalıklar kapınızı çalamıyor. Bademcik sorunları, farenjit, larenjit içinde müthiş etkiye sahip. İltihaplı hastalıklarda tüketilmesi ile sorunların ortadan kalktığı ise birçok kişi üzerinde denenmiş ve akademik makaleler mevcut. Hücre yenileyici bu da önemli bir özelliğidir. Bağışıklığı desteklediğinden kanser üzerine de olumlu etkisi olmuş oluyor.

Piyasada birçok markanın propolisi bulunmakta. Ama önemli olan ne kadar saf tüketirseniz o kadar iyi. Bir diğer önemli husus ise; eğer saf halini tüketiyorsanız çok çok az miktar tüketmeniz gerekiyor. Çünkü gerçekten çok güçlü bir yapısı var ;)

Kanıtlanmış bir yan etkisine rastlamadım. Doğal olan her şey en güzelidir zaten…

Sağlıkla kalın…


4 yorum:

  1. ben persopolis biliyom film :)

    YanıtlaSil
  2. blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim saygılar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşeldinizzz 😊😊 gelıyorum hemen bende 😊

      Sil