13 Şubat 2017 Pazartesi

Palm Yağı Hakkında...

Merhaba herkese...

Bir blogger arkadaşıma söz verdiğimden dolayı bugün palm yağından bahsetmek istedim. Malum son zamanlarda çok fazla duymaya başladık. Hatta bir çok insan tüketmemeye özen gösteriyor şuanda. Bende çevremde şahit oluyorum :) İyi mi yapıyorlar diye soracak olursanız Kesinlikle!...


Gıda sanayinde aslında ucuz olmasından dolayı çok fazla kullanılıyor. En fazla, bisküvi, kek, çikolata, dondurma, cips, margarin gibi gıdaların içeriğinde görmüşsünüzdür. Gıda dışında, cilt losyonları, sabunlar ve mumlarda da kullanılıyor. Ama tabi benim şuan değinmek istediğim bizim için daha önemli olanı yani gıda yoluyla vücudumuza almamız. Şuan dünyada 7 milyon hektarlık palm üretim alanı dünyanın yağ ihtiyacının  %20'sini karşılıyor. Gerisini siz düşünün artık. Ne kadar fazla tüketildiği gayet ortada.

Şuanda Avrupa'da gıdaların içeriklerinde bitkisel yağ yazılması yerine hangi yağ kullanıldığının yazması zorunlu hale getirildi.  Zararı gerçekten var. Aşırı tüketimi vücudumuzda toksik etki yaratıyor ve kanserojen bir maddeye dönüşebiliyor. Konu ile alakalı çok fazla akademik yayın yapıldı ve deneylerle kanıtlandı. Kalori ve yağ oranı yüksek olduğundan obeziteye ve kolestrol problemlerine neden oluyor. Ayrıca sindirimi en zor yağ olarak da belirlendi.

Benim önerim tabikii de hazır işlenmiş gıdalardan tamamen uzak durmak. Ama illaki tüketiyorsanız; içeriğinin daha temiz olmasına özen gösterin derim. Sağlık her şeyden önemli ve vücudunuz siz nasıl yönlendirirseniz o şekilde devam ediyor...

Sağlıkla kalın...

9 yorum:

  1. Bunu bilmiyordum, elimden geldiğince hazır yiyecekler zaten tüketmemeye çalışıyorum ama bir şekilde önüne geçemiyoruz. Teşekkürler bilgilendirme için..

    YanıtlaSil
  2. Emeğine sağlık çok faydalı paylaşım olmuş dikkat edilesi bir durum .

    YanıtlaSil
  3. Bu bilgi benim için iyimi oldu kötümü oldu anlayamadım :) Desene aç kaldın TEO diye :) Hep dışarıdan yiyorum ben... ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy aman diyim yemeyin :) minimuma dusurun nolur 🙏🏻

      Sil
    2. Elimden geldiğince bunu yapacağım :)

      Sil
  4. Eve çok fazla hazır gıda sokmuyorum. Hele ki 2.5 yaşında oğlum var hep evde yapılan ürünlerle besliyorum. Ama nereye kadar bizler ne kadar koruyup kollasakta bir şekilde hazır gıdalarla tanışılıyor.Teşekkürler yazı için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisiniz bi yerde insan mecbur almak zorunda kaliyor ama yinede cok daha fazla dikkat etmek inanin fayda sagliyor. Ben tesekkur ederim size asil 😊

      Sil