10 Ocak 2017 Salı

Roobios Çayı...

Merhaba herkese...

Her taraf bembeyaz kar ile kaplıyken, eve hapsolmuş olarak blog yazısına yönelmekte ayrı bir keyifmiş 😊☃️ Bugün şuanda da elimde tükettiğim rooibos çayından bahsedeceğim. Tabii bilenler tüketenler vardır ama ben yinede değinmek istedim 🤗 son birkaç yazıma resim ekleyemedim malum bilgisayarım bozuldu da 🤦🏼‍♀️ hemen konumuza döneyim 😬



Rooibos çayı, Güney Afrika'ya özgü bir çay. Kızıl çay olarakta biliniyor ve demlendiğinde haliyle kırmızı rengini veriyor. Eğer okside edilmeden üretildiyse, yeşil renge yakın bir renk veriyor. Tadı biraz daha az oluyor ama içeriği de daha zengin oluyor. Bu çayın en sevdiğim yanı kafein içermemesi 😊 ve müthiş bir antioksidan. Sinirlere ve astım hastalığına da iyi geliyor. Benim diyetisyen arkadaşlarımda bu çayı öneriyorlar çünkü metabolizmayı hızlandırıcı etkisi de bulunuyor.

Kaynamış suya kişi başı 1 çay kaşığı kurutulmuş roobios ekleyebilirsiniz. 5 dk demlendikten sonra süzüp tüketebilirsiniz 😊

Bildiğim tek yan etkisi var o da demir eksikliği olan kişilerin çok tüketmemesi. 🙏🏻

Sağlıkla kalın...

8 yorum:

  1. ilk defa duydum bu çayı sayenizde denemek isterdim ama demir eksikliği var bende .....
    sevgiler..

    blogdakicin.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman aman icmeyin :) nolue nolmaz 😊

      Sil
  2. İlginç bir çay. Hiç duymamıştım... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. İlk kez duydum. Teşekkürler. Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. senden duyduum tamam deneyims :)

    YanıtlaSil