31 Ocak 2017 Salı

Keten Tohumu Tüketiyor musunuz?

Merhaba herkese...

Bugün sizlere keten tohumu hakkında bilgi vermek istedim. Yine kendi tükettiğim bir gıda :)


Bir çok faydası var. Bu faydalar arasında yağ yakımını arttırıyor diye de belirtiliyor. Benim tüketim amacım vitamin fazlalığı. Zaten çokta kanıtlanmış bir makaleye rastlamadım yağ yaktığına dair ;)

İçerisinde yüksek oranda omega-3 yağ asidi barındırıyor. En çok cezbeden tarafı bu açıkcası :) Lif içeriği de yine yüksek oranda. Bu durumda bağırsaklar için harika bir durum :)

En çok bilinen ve gerçek olan yararı bu ikisi aslında. Bu durumda da lif içeriğinden dolayı kabızlık sorunu yaşamazsınız ve omega-3 içeriğinden dolayı da kötü kolestrolünüz düşer.

Kansere iyi geldiği belirtiliyor. Bunu da ben bağırsaklar ile iyi bir etkileşim kurmasına bağlıyorum. Malum bağırsaklarımız ikinci beynimiz :) Yani vücudumuzun bütün bağışıklığı oradan geliyor.

Unutmadan bir de yüksek oranda B12 vitamini içeriyor. Bu da tüketmek için yine bir sebep :)

Ben ev yoğurdu ile birlikte tüketiyorum. İçerisine istediğiniz eklemeyi yapabilirsiniz. Bal mesela harika oluyor. Önemli bir nokta da çok tüketmeyin. Bayanlarda selülit yapabiliyor fazla tüketimi bilginize..

Sağlıkla kalın...

4 yorum:

  1. yoğurtla tamam yerim severim ben bunu tımams :)

    YanıtlaSil
  2. Gittiğimiz bir doktor keten tohumunu yemeden hemen önce çektirip bekletmeden tüketmek gerektiğini söylemişti. İçinde bulunan yağ, bu sayede daha etkin hale geliyormuş. Biz de tohum olarak alıp küçük kahve değirmeninde çekip yoğurt ya da bal ile karıştırıp öyle tüketiyoruz. Bilgi vermek istedim, sevgiler.

    YanıtlaSil

Powered by Blogger. Blogger Template by Intikali.org. Supported by Iskael and BlogSpot Design.