15 Ocak 2017 Pazar

Kestane Balı Tam Bir Mucize...

Merhaba herkese...

Yazılarımda genelde kendi kullandığım, tükettiğim ürünlerden ve gıdalardan bahsetmeye çalışıyorum. Bugün de yine her sabah aç karnına tüketmiş olduğum bir gıdadan bahsedeyim. Kestane balı...


Bu bal benim için gerçekten mucize oldu. Yaklaşık olarak 3 aydır her gün tüketiyorum ve inanın o kadar salgın oldu ve hastahanelerin de şuan dolu olmasına rağmen 3-4 aydır hiç hasta olmadım :)
Kestane balı, çiçek balına göre daha koyu renklidir. Arıların haziran ayının başlaması ile birlikte kestane çiçeklerinden elde ettikleri bal. Tadı biraz acımsı aslında ama antimikrobiyal olduğundan hiç sorun değil :)

Başlıca faydaları; antioksidan, antimikrobiyal, bağışıklık güçlendiricidir (bundan ben eminim :D).   Çiçek balından farkı ise; iki kat fazla demir içeriyor, 3,5 kat fazla kalsiyum ve 5 kat fazla potasyum içeriyor.

Kullanımda dikkat edilmesi gereken en önemli nokta; eğer şeker hastası iseniz doktor kontrolünde kullanmanız gerekiyor. Günde 1 kaşıktan fazla da tüketmemekte fayda var. Çünkü birazcık ağır gelebilir :) Bir de %100 gerçek organik olmasına özen gösterin derim. Malum piyasada sahte ballar çok fazla..

Sağlıkla kalın...

18 yorum:

  1. Kestaneyi normalde çok severim ama kestane balını hiç yemedim merak ettim şimdi 😊

    YanıtlaSil
  2. Harika bir tat herkesin denemesi tavsiyemdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen katılıyorum :) teşekkürler :)

      Sil
  3. Hiç bilmediğim bir tat.Denemek gerek :)

    YanıtlaSil
  4. aaa kestane balını hiç duymamıştım. Benim de tükettiğim gıda takviyeleri var bağışıklık güçlendirici ama bunu merak ettim. Bir bakayım. Tadını merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak tabi canim begenirsin kesin 😊 Super bisi 🤗🤗🤗

      Sil
  5. Teşekkürler bilgi için. Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Doğal oldunğunu anlayabilmek için bir kaç tiyo varmı. Demir sorunu varda bende. denemek istiyorum. tşkler bilgi için :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamm.. Eger kasik ile aldiginizda akiskanligi sabit ise ve yediginizde bogazinizi yakip bir sure aci bir tat birakiyor ise gercektir. 😊😊 ben tesekkur ederimm 🤗

      Sil
  7. Bizde ailece denedik bir dönem ama çocuklar aı bir tat diyerek pek yanaşmadılar. Acaba normal balla karıştırılıp verilse çocuklara olur mu merak ediyorum aslında. Doğal oldukta sonra daha bile faydalı olabilir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cocuklar pek yemek istemiyor haklisiniz. Biz denedik ayni dediginiz gibi karistirirak ama yine tadi pek degismedi acimsi oldu yani. 😊 Isterseniz siz de bir deneyin. 😊😊😊

      Sil
  8. acı bit tat bırakıyor diye biliyorum ve de çok pahalı bir bal....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biraz pahalı haklısınız 😊😊

      Sil
  9. Ilk kez duyuyorum tesekkürler bilgi için.

    YanıtlaSil