3 Ocak 2017 Salı

K2 Vitaminine Dikkat!...

Herkese merhaba...


İki gündür bilgisayarımda sorun olduğu için yayın yapamadım maalesef 😔 neyseki şuan yazıyorum 🙋🏼
Bugün sizlere K vitamininden bahsetmek istedim. K vitamininin kan pıhtılaşmasındaki rolü öyle yüksek ki! Önemsenmeyecek gibi değil. Kemikleri kırılmaya karşı koruyan bir vitamin aynı zamanda. Fakat dikkat çekmek istediğim bir şey var ki o da, eğer kemik erimesi veya kemik hastalığı sorununuz var ise D vitamini takviyesi alırsınız. Bu doğru evet ama arkasından K2 vitamini almalısınız ki kalsiyumu kemiklere yönlendirmiş olasınız.



K vitamini, bağ dokusunda ve karaciğerde depolanıyor ve ikiye ayrılıyor. K1 ve K2 vitamini olarak. K1 daha çok bitkilerde yani yeşil yapraklı sebzelerde bulunmakta ve zaten tükettiğimiz için sorun yok. K2 ise et ve hayvan ürünlerinde var fakat çok çok az bir miktarda. Bu da bizim günlük ihtiyacımız olan K2 vitaminini karşılamıyor maalesef. Deminde yazdığım gibi kemik hastalığı sorununuz var ise takviye şart! 

Fazlalığında kanıtlanmış herhangi bir zarar yok. Bende akademik makalelerde araştırdım ciddi bir soruna rastlamadım bilginize ☺️

Sağlıkla kalın...

6 yorum:

  1. D vitaminin ardından K vitamini takviyesini bilmiyordum.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. d vitamini bazı dönemlerde bende kullanıyorum. Ardından K vitamini alınacağını bilmiyordum.
    teşekkürler...

    http://blogdakicin.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Hımmm K vitamini... Ben de D vitaminini bilenlerdenim... Kalemine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil

Powered by Blogger. Blogger Template by Intikali.org. Supported by Iskael and BlogSpot Design.