22 Ocak 2017 Pazar

Gıda İntoleransı Hakkında...

Selam herkese...

Hiç gıda intoleransı testi yaptırdınız mı? Ya da konu hakkında bilginiz var mı? Biraz bahsedeyim :)


Bazen kendinizi sürekli halsiz hissedersiniz ama ne yapsanız, ne tüketseniz, hangi takviyeleri alsanız da bu durum düzelmez. (kan değerlerinizde her şey normal olsa bile hatta metabolizmanız hızlı olsa bile). Aslında problem sürekli yediklerinizde!

Vücudumuz bazı besinleri çok kolay sindirirken, bazı besinleri ise maalesef sindiremez. Bu durumda aslında genetik etki fazla rol oynuyor. Örnek olarak, ülkemizin çok büyük bir kısmında laktoz intoleransı vardır. Süt tüketemezler çünkü tükettiklerinizde çok fazla mide-bağırsak sorunu yaşarlar. Bunun sebebi de çoğumuzun geninde, süt şekeri olan laktozu sindirecek laktaz enziminin bulunmamasıdır.  İşte aynı buna benzer şekilde bazı gıdaları da sindiremeyebiliriz. Buna da gıda intoleransı diyoruz.

Gıda intoleransı ile gıda alerjisi birbirine çok fazla karıştırılıyor. Aslında ikisi bambaşka olaylar. Eğer gıda intoleransınız var ise; sindiremediğiniz o gıda size alerji yapmaz sadece yorgunluk, migren, uyku problemleri, ödem, şişme gibi sorunlara neden olur. Yani diyelim ki, siz süt ve süt ürünleri tükettiniz. Bu sizde kaşıntı, egzama, kızarma gibi alerjik sorunlar yaratmaz. Eğer durum bu ise; gıda alerjiniz vardır.

Sürekli gündemde olan bir konu da gıda intoleransınız var ise zayıflayamazsınız muhabbeti :) O kadar akademik makalelere baktım ki, bunun bir kanıtı gerçekten yok. Zaten bir çok doktor da bu konuya gülüyor diyebilirim :)

Gıda intoleransı testi yapan birçok firma var. Yaptırarak, yorumlayanları araştırdım. Ne kadar güvenilir diye. Sonuçlar %50-%50. Yani yaptıranların yarısı sonuçtan memnun ve öneriyor ama yarısı da asla yaptırmayın boşa para diyor :)

Ben yaptırmadım ama belki yaptıranlarınız vardır. Var ise yorum bırakıp, sonuçlarını yazarsa sevinirim :) Benim düşüncem; eğer intolerans kaynaklı olduğunu düşündüğünüz bir sağlık sorununuz var ise; zaten bunu yediklerinizden anlarsınız. Gluten mesela en güzel örnek. Veya sürekli süt ürünleri tüketmek. Şüpheli gıdaları kendiniz de günlük beslenmenize bakarak anlayabilirsiniz. Eğer sonuç yine de değişmiyor ise; o zaman bu testlere başvurmak gerekli diye düşünüyorum :)

Sağlıkla kalın...

24 yorum:

  1. Çok güzel bir konu yazmışsın yine. Keyifle okudum. Sonunda azıcık hayal kırıklığım oldu. Neden hemen söyleyeyim :)
    Bende bu konuyu bir süre araştırmıştım ve senin gibi hem olumlu hem olumsuz sonuçlarla karşılaştım. Güvenilir bir site veya şirket (yani içime tamamen sinen) bulamamıştım. Bir an sen yaptırdın da, bir yer önereceksin sandım :) Ondan bir burukluk oldu bende :)
    Bulursan paylaşır mısın? Benim çevremde böyle bir test yaptıran yok. Yalnız faydalı olabileceğini düşünüyorum.
    Sevgiler kocaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederimm :) aslinda bende dusundum yaptirmayi ama yorumlardan ve cevremde yaptiran sadece bir kisiden dolayi vazgectim. En bilindik olan firma ile yaptridi testi ve sonuclari uygulamasina ragmen hic bir ise yaramadi maalesef. Beni de etkiledi haliyle. Ama bende arastirmaya devam ediyorum eger yeni bir sey ogrenirsem paylasirim tabikide :) :)

      Sil
  2. Ucuz bir şey olmadığını biliyorum bu testin:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef biraz pahali bir test :) tesekkurlerr :)

      Sil
    2. Desenize gerçekten de 'sağlık, para kazandırıyor, :D

      Sil
  3. Hiç bilmediğim şeyler öğreniyorum, önemli bir konu. Sayenizde öğrendim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. omfkskn.blogspot.com Sitemize bekleriz, yazar olarak bana katılabilirsin ne dersin?

    YanıtlaSil
  5. olumlu yorumlar fazla olsaydı, ben de durmaksızın hemen gider yaptırırdım. çoook merak ettim, eğer olumlu bir sonuç bulup memnun kalırsanız lütfen paylaşın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabikide paylasirim :) supheniz olmasin ;)

      Sil
  6. Bu testin özel bir test olduğunu ve her yerde yapılmadığını biliyorum ama şayet pozitif çıkarsa radikal değişiklikler yapmak gerekiyor. Belirtiler varsa en iyisi yaptırıp öğrenmek sanırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazi kisilerde belirtiler asiri gercekten. Daha fazla yaptirma taraftari oluyorlar hakli olarak 😊

      Sil
  7. Yeni bir bilgi daha... Mən də bəzən özümü halsız və kefsiz hiss edirəm. Və bunun yeməklərlə əlaqəsi olduğuna da şübhələnmişdim. Lakin həqiqətən bunun tibbi bir açıqlaması varmı bilmirdim. Sayənizdə bunu da öyrəndim.Məncə test etdirmədən hər kəs diqqət edərək tapa bilər hansı qidalara intoleransının olduğunu. Paylaşım üçün çooox təşəkkürlər.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asil ben tesekkur ediyorummmm 😊😊😊😊😊🎈

      Sil
  8. Merhaba ,
    Blog keşif etkinliğinden geliyorum sizi takibe aldım bende bloguma beklerim :)
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaa.. bende geliyorum hemen 😊

      Sil
  9. Gıda endeksi araştırırken blogunuzu buldum sanırım bu iş ciddi, bize de bekleriz,
    http://hedefbodrum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  10. Ben sütü içemiyorum, süt ürünlerini tüketebilmeme rağmen. Midemde tutamıyorum ve alerji yapıyor ama sütü çok severim. Çocukken bir alerjim yoktu süte, birkaç sendir bu böyle. Yazdıklarınız çok bilgilendiriciydi, emeğinize sağlık. :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim yorumunuz icin... sevgilerrr 😊😊😊🤗🤗🤗

      Sil
  11. ay senden duydum bunu daaa bi de bu mu var of ya of yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma daha neler var 😊😊🤦🏼‍♀️

      Sil

Powered by Blogger. Blogger Template by Intikali.org. Supported by Iskael and BlogSpot Design.