16 Ocak 2017 Pazartesi

Damacana Sular Hakkında...

Merhabalar...

Bugün herkesin ilgini çeken bir konudan bahsetmek istedim yine. Damacana sular...


İçerisinde birçok bakteri barındırıyor maalesef :( Ülkemizde çok fazla hijyene önem verilmiyor özellikle de sularda. E haliyle bakterilerin etkisi ile; ishal, kusma hatta kansere kadar yol alan bir hastalık topluluğu bizi bekliyor oluyor.

Plastik ambalajlı ürünlerin alt kısmında üçgen içerisinde rakamlar vardır. Hepsinin anlamı var tabii. Eğer 3,6 ve 7 rakamları yazıyorsa o plastik gıda ve içecekler için güvensiz demektir. 1, 2, 4 ve 5 ise biraz daha güvenlidir. Dikkat ederseniz birçok damacana da 7 rakamı bulunur. Bu da polikarbonat demektir. Yani güvensizdir.  Pet plastik şişelerde ise genelde 1 numara yazar.

Biliyorsunuzdur, damacanalar temizlenirken, dolum yapılmadan önce dört ayrı iç temizlik işleminden geçer. İç yıkamada; deterjanlı, sıcak ve dezenfektanlı suyla yıkanır. Tabiki de problem son yıkamada yeteri kadar su kullanılmamasından kaynaklanır. Haliyle deterjan ve dezenfektan içerinde kalır.

Damacanaların 14 derecede muhafaza edilmesi gerekirken; yaz aylarını bir düşünün derim :)

En sağlıklısı cam diyorum. Başka da bir şey demiyorum :)

Sağlıkla kalın...

8 yorum:

  1. Cam şişelerde plastik damacanalar kadar pratik olmuyor malesef. Bende bir süredir su filtresi mi kullansam diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su filtresi de mantıklı aslında :)

      Sil
  2. plastik küçük şişeler almaya başladım, geri dönüşüme veriyorum biriktirip. nedense o damacana da daha sağlıklı geliyor. en azından tek kullanımlık ve ikisi de plastik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle damacanadan daha iyi :)

      Sil
  3. Yenə çox fayfalı bilgilər. Həmən bizim evdəki damacanın altına baxım gərək. Rəqəmləri ilk dəfə duydum. Gözəl bilgilər üçün çooox təşəkkürlər.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ediyorum sizeee 😊😊

      Sil
  4. Çok haklısınız, cam sağlıktır diye boşuna dememişler. Sevgiler :))

    YanıtlaSil

Powered by Blogger. Blogger Template by Intikali.org. Supported by Iskael and BlogSpot Design.