23 Aralık 2016 Cuma

Yasak Gıdalar....

Merhabalar…

Bugün de asla ama asla tüketmemeniz gereken gıdalara değinmek istedim J ayrı ayrı öyle zararları var ki! Çok uzun olmaması adına bir kısmına değineceğim, kalanları tekrar yazacağım.


İlki şeker ve şeker türevleri olan (hani renkli yumuşaklar var ya en beterleri onlar) bütün şekerler. Kapalı paket olanların içeriğini bir okuyun. Yok yok zaten. Hepsinin ayrı ayrı zararı var. En önemlisi de çocuklar aşırı tüketiyor maalesef. Güzel güzel anlatıp, engel olmakta fayda var. Uzun süre kullanımı nörolojik sorunlara yol açıyor.

Bir diğeri alkol. Malum her gün tüketmek karaciğerinizi iflas ettiriyor. Fakat bilinmeyen bir diğer zararı ise, beyini tükettiği. Hafızanızı yavaşlatıyor. Aşırıya kaçmamakta fayda büyük.

Fast-food zaten artık başlı başına sağlığımızı yok etmeye yetiyor. İçerisindeki katkı maddeleri yeteri zararı veriyor ama bununla da yetinmiyor kanıtlanmış bir şey var ki beyinin kimyasını değiştiriyor!  Haliyle depresyon ve anksiyet sorunları artıyor.

Kızartmalar… İçerisindeki katkılar mı dersiniz, koruyucular mı, tatlandırıcılar mı, dışarıdaki sürekli kullanılan ve değiştirilmeyen yağlar mı dersiniz?… Uzar da gider inanın ki! Beyindeki sinirleri zedeliyorlar ve en kötüsü de kızartmada kullanılan Ayçiçek yağı L

Çok tuzlu gıdalar da bu listeye girmeye hak kazandı artık. Bildiğiniz gibi tuz fazlası kalp-damar sorunlarına yol açıyor fakat bir de fazlası beyine zarar veriyor. Zeka geriletiyor.
Tahılların çok fazlası da beyine zarar veriyor en fazla buna sebep olan tam kepekli tahıllardır. Yine fazla tüketimi hızlı yaşlanmaya da sebep oluyor.

Diğer zararlımız tabii ki de işlenmiş et ürünleri… sucuk, salam, sosis başı çekiyor. Protein bakımından zengin diye düşünüp nasıl olsa et yiyorum mantığı ile tüketen bir sürü insan var. Fakat etin doğal olanı yani işlenmemişler tabi fayda sağlıyor. Ama işlenmişler için, içeriğindeki katkıların zararlarının atın bir yana, sinir sisteminizi bile bozuyor.

İşlenmiş, katkı içeren her gıdadan mümkün olduğu kadar uzak duralım ki yaşam kalitemiz artsın. Unutmayın, sizin geniniz çocuğunuza geçiyor. Bile bile kendinizi zehirliyor olabilirsiniz ama çocuklarınızın suçu gerçekten yok…


Sağlıkla, bilinçle kalın…

10 yorum:

  1. İşlenmiş gıdalar,hastalık çeşitlerinin de artmasına neden oldu ben :(

    YanıtlaSil
  2. Artık millet olarak ne yiyeceğimizi şaşırdık maalesef ki Her şeyin ayarını bozdular Bizim küçük kardeşime diyorum ama yeme şu dışarıda ki Fast-foodları ama dinleyeni getir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) dinlemiyorlar kesinlikle :) bende aynı durumu yaşıyorum yeğenimle :)

      Sil
  3. Şekeri hayatımdan çıkarttım. İşlenmiş gıdalardan gerçekten uzak durmalı... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh süper yapmışsınız. :) şeker en beteri :)

      Sil
  4. Merhabalar,
    Deep Tone'un duyurusuyla geldim, takipteyim.
    Ben de bloğuma beklerim:
    vintagenmakeup.blogspot.com
    Sevgiler,
    EK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldinizz :) bende geliyorum hemen :)

      Sil
  5. Bir ogrencinin bu yasak gidalari tuketmemesini dusunemiyorum. Zararli oldugunu bildigimiz halde, tuketiyoruz iste...

    Bu arada ben halihazirda takipcinizdim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) haklısınız :) teşekkür ederim :)

      Sil