25 Aralık 2016 Pazar

Yağ Yakımına Yardımcı 4 Gıda...

Herkese merhaba…

Bugün bir konu paylaşacağım ama doğruluğunda emin değilim J daha doğrusu ben denemedim ama belki duyanlar, deneyenler vardır J varsa yorum bırakırsanız mutlu olurum J Konu yağ yakan 4 gıda J


Ben akademik bir yazı bulamadım kanıtlandığına dair J uzatmadan yazayım hemen…
İlk gıda; fındık, ceviz ve badem. Tuzlu kuruyemişler yerine bunları tüketmek yağ yakımını hızlandırıyormuş. Hatta bel bölgesinde incelme yapıyormuş…

Diğeri balık ve deniz mahsulleriymiş. Sebebi tokluk hissinden kaynaklı imiş. Leptin denilen açlık hormonunu baskıladığı için, öğünler arasında açlık hissi oluşmasını engelliyor. Belki tokluk hissinden kaynaklı etki gösterebilir ama öyle yağ yakımı arttı gibi bir etki değil!

Üçüncü gıdamız, avakado. İçeriğinde omega 9 yağları barındırdığı için, yağın enerjiye dönüşümünü arttırıyor. Haliyle metabolizma hızı yükseliyor. Evet, bu bana mantıklı geliyor J

Gelelim son gıdamıza, o da Hindistan cevizi. Karaciğer metabolizmasını %30’a kadar arttırıp, tokluk hissini yükselttiği belirtiliyor. Tiroid bezlerinin çalışmasına da yardımcı oluyor.

Şimdi sonuca değinelim J benim düşüncem tabii yağ yakımı yapmadıklarından yana. Sadece balıkta ve avakado da belirttiğim gibi tokluk oluşturma etkisi gösterebilecekleri yönde olabilir. Veya metabolizma hızına etki edip,  siz sağlıklı ve formda bir hayata geçerken size yardımcı olabilir. Bazı insanlar gerçekten aa yağ yakıyormuş hemen tüketip zayıflayayım gibi düşüncelere giriyorlar. Böyle bir şey mümkün değil. En sağlıklısı her zaman belirttiğimiz gibi, işlenmiş gıdadan uzak durarak, karbonhidrat, yağ ve protein dengesini yaratıp bilinçli beslenmek J bir de tabii bol su tüketmek…


Sağlıkla kalın…

8 yorum:

  1. Yağ yakacak bir şeylere ihtiyacım var😔 Az yesem daha iyi olacak galiba😊 Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Şu yağ yakmak tüm diyete girenlerin sorunu maalesef :) bir türlü gitmiyor o yağlar:)

    YanıtlaSil
  3. selam ... iadei ziyaret :) Ben bu konuda tv programında dr.mehmet öz den benzer şeyler duymuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ben denk gelmedim 😊 Tesekkurlerrr

      Sil
  4. Hepsinden yiyorum yağlar gitmiyor:))

    YanıtlaSil