11 Aralık 2016 Pazar

Uçuk Tedavisi...

Selam…

Haydi, bugün farklı bir konuya giriş yapalım. Dudaklarda çıkan ağrılı uçuklar…



İçi su dolu minik minik kabarcıklar aslında bunlar. Genellikle ağız dışında, dudak kenarlarında olur. Ağız içinde çok nadirdir ki ben çevremde hiç duymadım, denk gelmedim yani. Eğer olursa; damak tavanına yapışıyor. En kötü tarafı ise maalesef bulaşıcı!

Çıkmadan 24 saat önce aslında belli eder kendini. Ufak kaşıntı, yanma olur dudak kenarınızda. Sonra içi su dolu kabarcık olur. Eğer el değdirirseniz kesinlikle çok iyi elleriniz temizlemeniz gerekir. Yoksa ellerinizden farklı bölgelere geçiş yapacaktır. Çocuklardan uzak durmakta fayda var. Büyük ihtimal geçecektir.

Peki, neden bazı kişiler sürekli uçuk problemi yaşar? En büyük nedeni her hastalıkta olduğu gibi strestir.  Stres ile bağışıklık aşırı düştüğünden bu sorun oluyor maalesef. Yorgunluk, uykusuzluk ve güneş de etken.

Uçuk içerisinde bilinenin aksine mikroorganizma değil, virüs bulundurur. Bu sebeple, bakteri ile virüsün tedavisi farklıdır. Bakteri bazlı problemlerde antibiyotik içeren kremler sonuç verirken, virüs için antibiyotikli krem kullanmak hiçbir işe yaramaz. Antiviral (virüs karşıtı) kremler etki edecektir. Hatta size tavsiyem krem yerine antiviral pomad kullanmanız. Derinin çok çok altında inerek daha etkili sonuç verecektir. Bitkisel olarak tedavi de başarılı olan birini henüz duymadım. Doktorunuz en iyi çözümü uygulayacaktır zaten J


Sağlıkla kalın… 

15 yorum:

  1. uçuğa hıcbırşey yaramıyor maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında hiç böyle bir yaşamadım ama gerçekten çok zor iyileşiyormuş :(

      Sil
  2. Bilgi için teşekkürler canım😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim okuduğunuz için :)

      Sil
  3. Anneannemin tedavisi harikaydı. Hep geçirirdi.

    Tahta kaşığı ısıtır ve sıkça uçuğun üzerine tutardı. Tahta kaşığı yakacağımdan çelik kaşığın sapını ısıtıp uçuk olursa eğer tutunca da faydasını görüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ne güzelmiş.. farklı bir şey ilk kez duydum. Eğer başıma gelirse mutlaka deneyeceğim. teşekkürler :)

      Sil
    2. Hiç duymamıştım.Çok da kolay ve zararsız :) :)

      Sil
  4. Çok güzel bir bilgi olmuş:) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Evde devamlı ntiviral pomad bulunduruyorum hem uçuk hem de burun kenarı, dudak kenarı uçuga dönüşen küçük sivilceleri açılmadan yok ediyor seyahata çıkarken bile atarım çantaya sene de bir iki yoklar onun da ne zaman olacağı belli olmuyor:)) teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Duydum bende o pomadı :) ben teşekkür ederim asıl :)

      Sil
  6. Sarımsak basmayı öneriyorlar bitkisel tedavi olarak. Ama bir faydasını görmedim. Uçuk kremi işe yarıyor bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sarımsak işe yaramıyor kesinlikle :) kremler pomadlar en iyisi :)

      Sil
  7. ay başvuru blogu oldun seeen :)

    YanıtlaSil