12 Aralık 2016 Pazartesi

Stevia Bitkisi...

Selam…
Stevia bitkisini bilenler var mı?


Açıkçası bende son 2 senedir haberdarım. Hiç dikkatimi çekmemişti. Fakat bu bitkiyi öğrendikten beri şeker yerine hayatımda J Haydi nedir ve nelere iyi geliyor bakalım.

Japonya’da 30 yıldır, Brezilya’da ise yüzyıllardır kullanılıyormuş. Her geçen gün kullanımı yüksek oranda artıyor. Kendiniz bile tohumunu alarak evinizde yetiştirebilirsiniz. J  Fabrikalarda işlemlerden geçtikten sonra, bildiğimiz şekere oranla 300-400 kat daha fazla tatlandırıcı özelliği var. Ama içerisinde şeker ve protein yok. Haliyle kalori yok. Yani doğal bir tatlandırıcıdır. Kek-pasta yapımında şeker yerine tatlandırıcı olarak kullanabilirsiniz. Çaya şeker kullanmak yerine stevia ilave edebilirsiniz (demlendikten sonra yaprak olarak az bir miktar tabi).

Gelelim faydalarına; ilk olarak diyabete iyi geldiği belirtiliyor. Fakat burada yanlış anlaşılan bir şey var; diyabeti geçirmiyor sadece şeker yerine bu bitki kullanılarak şeker yeme istediği bastırılıyor.

Asit-baz dengesine olumlu etkisi var, bağırsak florasına faydalı,  hipertansiyona olumlu etki ise diğer faydalarından. Zararı yok aslında ama çok fazla tüketmemek lazım. Yorumlardan anladığım kadarıyla; (çok tüketenler) bazı sorunlar yaşamışlar. Ama belirttiğim gibi; genelde diyabet hastalarına kullanılmış. Algı yanlış; diyabeti geçirmiyor sadece tatlandırıcı özelliği ile hem yapay bir şey tüketmiş olmuyorsunuz hem de tatlı ihtiyacını bastırıyor. Önemli noktası da bu zaten. J


Sevgiyle kalın…

8 yorum:

  1. Son zamanlarda çok duymaya başladım svetyayı. Denemek istiyorum bende. Şekere alternatif ve sağlıklı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, şeker yerine çok iyi alternatif :)

      Sil
  2. Süper bişi bu... Ben hiç duymamıştım... Kaleminize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Son zamanlarda duyar olduk. ben de merak ediyorum açıkçası.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ben de eşimin hastayken aldığı bitki çaylarında görmüştüm. Burada açıklamasını okumam da iyi oldu. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Powered by Blogger. Blogger Template by Intikali.org. Supported by Iskael and BlogSpot Design.