13 Aralık 2016 Salı

Kırmızı Et ve Antibiyotik Tehlikesi

Selam…
Haydi, bugünde birazcık sürekli tükettiğimiz kırmızı etlerden bahsedelim. Ama tabii içeriğinden değil, içindeki antibiyotiklerden! Aynen yanlış okumadınız J


Bilmeyen bir sürü kişi vardır ama bu gerçek. Günümüzde birçok kırmızı ette bu tehlike bulunmaktadır. Peki, nasıl oluyor bu iş?

Büyükbaş hayvanlar yetiştirirken hasta olma riski artık çok fazla. Malum hijyene çok önem verilmediğinden, bakteri kaynaklı enfeksiyonlar baş gösteriyor ve hayvanlar ölüme yaklaşıyor. İşin özeti, hayvanların hasta olmaması adına yemlerine katılıyor veya doğrudan vücutlarına antibiyotik enjekte ediliyor. Bu sayede hayvan enfeksiyon almadan kasları daha sağlam oluyor, daha kısa sürede büyüyor ve kesime hazır hale geliyor.

Haliyle bizlerde bu etleri tüketerek bir yandan da vücudumuza antibiyotik almış oluyoruz. Bu sefer vücudumuzdaki bakteriler sürekli antibiyotik ile karşılaşarak direnç oluşturuyorlar. Sonra hastalanıp herhangi bir enfeksiyon geçiyor isek içtiğimiz antibiyotik hiçbir işe yaramıyor.

Size tavsiyem; kesinlikle üzeri damgalı olan, kesimi uygun olan ve sürekli bildiğiniz güvendiğiniz kasaplardan hatta büyük marketlerden et almanız. Özellikle büyük marketlerde çok fazla denetim yapılmakta. Güven sorunu pek yaşamazsınız.

Son bir şey ekleyeyim; yine de güvenemiyorum diyor iseniz dana eti yerine kuzu eti yiyebilirsiniz. Çünkü kuzuya antibiyotik ve katkı maddesi verilemez. Koyun ve dana etine göre çok daha sağlıklıdır. ;)


Sağlıkla kalın…

18 yorum:

  1. Merhaba :)
    Faydalı bir yazıydı, efendim. Haklısınız büyük marketlerde denetim daha fazla, ben de bu konuda sizinle aynı fikirdeyim, bilindik yerlerden et almak daha uygun :)

    YanıtlaSil
  2. Kuzu eti de biraz kokuyor sanki :) Teşekkürler önemli bir bilgi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanki azıcık :) ben teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Ne yiyeceğimizi şaşırdık gerçekten, tavuk yiyemiyoruz zaten, kırmızı ette de dikkatli olmak gerekiyor demek ki, teşekkür ederiz paylaşımınız için, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Şaşırdık valla iyice. Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  4. En çok tavukta var bu sorun:( Antibiyotiklere direnç gelişmeye başladı ne yazık ki:( Yakında tedavi olabileceğimiz bir antibiyotik kalmayacak:( Kaleminize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle haklısınız.. teşekkür ederim :)

      Sil
  5. En son etin nasıl bir lezzet olduğunu Tiflis'te anladım. Bizim yediklerimizden çok farklıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. bizim yediklerimiz et dışında her şeye benziyor artık :(

      Sil
  6. ay ya söleseneeee senin için hayat zor olmuyo mu yaaa böyle her şeyi bilirken :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep ya güldürdün beni :) tek kelime ile aşırı zor :) neredeyse bir şey yiyemiyorum güvenemiyorum :) yani çok fena :)

      Sil
    2. evdekilere de zor olmalıııı :)

      Sil
    3. Az kaldı evden atacaklar beni :) o dereceler :)

      Sil
  7. Merhabalar blogun çok tatlı ♥

    YanıtlaSil

Powered by Blogger. Blogger Template by Intikali.org. Supported by Iskael and BlogSpot Design.