6 Aralık 2016 Salı

Omega 3' ün Önemi...

Merhabalar…

Bugün yine önem verdiğim kış aylarında tükettiğim bir takviyeden bahsedeceğim. Omega 3!



Omega 3, vücudumuzun normal fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için gereklidir fakat vücut tarafından üretilmez. Bu yüzden dışarıdan gıda yoluyla veya takviye ile alınması gereklidir. Gıdalarda en fazla bildiğiniz gibi balıkta bulunmaktadır.

Gelelim ne işe yaşadığına. Vücutta aslında çok fazla görevi var ama en önemlisi kalp damar sağlığında kullanılması. Bunun dışında kanımızın normal seyrinde pıhtılaşmasının sağlar ve beynimizdeki hücreleri kaplayan zarın üretiminden sorumludur.

Benim kullanıp faydasını gördüklerim ise; bağışıklığı çok güzel kuvvetlendiriyor. Hastalıklara güle güle diyorum. Ve kalp-damar sağlığıma çok çok iyi geliyor. Önceki yazımda 6 ayda bir rutin kontrol yaptırdığımı belirtmiştim. Bu kontrolde HDL değerim sürekli yüksek çıkıyor. LDL değerim ise düşüyor. HDL iyi, LDL ise kötü kolesterolümüzdür. HDL’nin yüksek olması kalp-damar problemlerini minimuma indirir. Gerçekten de buna şahit oluyorum. Tabii spor yapmak ta HDL değerini yükseltir onu da belirteyim.

Peki, eksikliğinin belirtileri nelerdir; egzama benzeri alerjik durumlar, saç ve cilt kuruluğu (evet bu kesinlikle oluyor), göz kuruluğu ve dikkat eksikliği, eklem iltihabı gibi. Bunlar hep akademik makalelerde kanıtlanmıştır arkadaşlar. En önemlisi ise kalp-damar sorununuz oluyor maalesef.


Ben sadece kış aylarında doktorumun önerisi ile omega3 balık yağı takviyesi alıyorum. Hele ki benim gibi balık yemiyor iseniz, takviye şart. Karaciğerinizde sorun yok ise çok büyük bir yan etkisi yok. Ben kendimde görmedim ama tabiki doktor önerisi ile sizde kullanabilirsiniz. Faydası gerçekten çok yüksek. Bağışıklığımızı korumak ilk görevimiz çünkü ;)

Sağlıkla kalın...

20 yorum:

  1. Omega3 tabi ki çok önemli ve ben de kullanıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama? :) iyi yapıyorsunuz, önemli gerçekten ;)

      Sil
  2. Gerçekten katılıyorum ben de takviye olarak arada kullanıyorum

    YanıtlaSil
  3. Bir süredir okuyamamıştım paylaşımlarınızı...ne güzel bilgiler paylaşmışsınız.teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Güzel bilgiler... Teşekkürler... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Kizima surup olarak mutlaka icirmeye gayret ediyorum ama kendim hamilelik harici kullanmadim ne buyuk haksizlik simdi dusununce bilincli oldugum halde kullanmadim resmen :( ama birde bu takviyeler cok pahali ya biraz daha uygun hale getirilebilse keske

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dediğiniz gibi bilinçli olmak lazım. bir de aynen fiyatlar pahalı maalesef :(

      Sil
  6. Takviye bende almak istiyorum ama önce bir doktora gidip kan ölçümü filan yaptırmam lazım kırmızı et tüketmiyorum, kansızlıkta var :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy dikkat edin nolur.. Gerçekten önemli şeyler.. kansızlık var ise b6-b12 vitamini bir de demir almalısınız. vücutta 3'ü bir çalışır. kan sonuçlarında mutlaka görürsünüz. inşallah yükselir değerleriniz :)

      Sil
  7. Merhaba blogspotta yeniyim, takip ederseniz mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
  8. Balik balik balik diyorum baska bisey demiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız... Fakat yiyemeyenler de var benim gibi :)

      Sil
  9. fena fikir diilmiş tımams :)

    YanıtlaSil
  10. Bende kış aylarında özellikle kullanıyorum. Dikkat eksikliği uzmanlık alanım olduğu için omega 3 ü araştırmıştım. Bir de Canan Hoca diyorsa iyidir diye düşünüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi :) Canan hoca doğrudur :)

      Sil

Powered by Blogger. Blogger Template by Intikali.org. Supported by Iskael and BlogSpot Design.