20 Aralık 2016 Salı

Metabolizma Hızlandırma...

Selam herkese…

Haydi, bugünden metabolizmadan ve hızlandırma yönteminden bahsedelim birazcık J


Metabolizma enerji sağlamamız için vücudumuzdaki kimyasal değişimlerdir. E tabii metabolizma için en önemlisi, vücudunuzdaki varsa kilo probleminiz veya formda kalmanızdır. Metabolizmayı yaş, gen, günlük diyet etkiler. Bazı insanlar ne yaparlarsa yapsınlar metabolizmalarının hızlanmadığını söylerler. Evet, bunda genetik etki yüksek ama emin olun yine de az da olsa fark ettirebilirsiniz… Haydi, şimdi neler metabolizmayı hızlandırır inceleyelim…

Öncelikle kahvaltı diyorum. Sakın atlamayın mutlaka ama mutlaka yapın. Vücudunuz uyku halindeyken enerjinizi korumak için metabolizmanızı otomatik olarak yavaşlatır. İyi bir kahvaltı ile metabolizmanız direk hızlanmaya başlayacaktır.

Diğer etkimiz ise, günde 3 kez değil 5-6 kez aralıklarla az az sık sık yemek yemeniz. Bu etki ile vücut enerjinizin sabit olduğunu anlar ve karbonhidratları yağa dönüştürmek yerine yakmayı tercih eder.
Yeşil çay içmek te metabolizmayı hızlandırır. Bununla ilgili birçok akademik makale okudum. Kendimde gün içerisinde tüketiyorum.

Eğer vücudunuzda B kompleks vitaminleri ve demir az ise kendiniz sürekli yorgun hissedersiniz. Yediklerinizle veya doktor kontrolünde takviye alarak metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz. Hem sağlık için de çok çok önemli zaten.

Egzersizler ve antremanlarda metabolizmaya etki eder. Hiç bir şey yapamıyor iseniz bile kısa kısa yürüyüşler bile inanın yararınıza olacaktır.

Son olarak gelelim en önemlisine tabii SU J günde 2-3 litre (kilonuza ve ihtiyacınıza göre) suyunuzu kesinlikle için… Her şeyin en önemlisi kesinlikle budur.


Sağlıkla kalın….

16 yorum:

  1. Suyu az içiyorum :( Şekersiz çayla kapatıyorum açığı :)

    YanıtlaSil
  2. Bende çok su tüketiyorum su olmadan olmaz :)

    YanıtlaSil
  3. Su çok az tüketiyorum ben yaaa:( Kaleminize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su önemli ne kadar çok içebilirsiniz o kadar iyi :) teşekkür ederim :)

      Sil
  4. hepsini yapıyorum ama şu sıralar çok hareketsiz kaldım sporu da bıraktım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :( olsun nasıl olsa yaparsınız yine ;)

      Sil
  5. Çok güzel bilgiler tam da diyete başlamışken uygulayacağım 😊

    YanıtlaSil
  6. ah ya bizim insanımız harekete pek alışık değil, değil mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma Deep'cim aynen öyle maaleseff :)

      Sil
  7. Yeşil çayda demleme içemiyorum, sallama daha hafif geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında en sağlıklısı demleme ama olsun yinede :)

      Sil
  8. gördüsün müü son yazısımııı :)

    YanıtlaSil

Powered by Blogger. Blogger Template by Intikali.org. Supported by Iskael and BlogSpot Design.