5 Aralık 2016 Pazartesi

D3 Vitamini Önemi!...

Merhaba…
Bugün sizlere bilgilendirme amaçlı D3 vitaminini anlatacağım. Çok fazla değinilmeyen bir konu ama eksikliği kansere alt yapı oluşturuyor. Aman dikkat!


D vitamini, vücudumuzda genelde az bulunan bir vitamin. Vücudumuzun büyüyüp gelişmesi için ihtiyaç duymuş olduğu en kompleks vitamin aslında. Faydaları saymakla bitmez. En önemlisi tabiki kemik sağlığı. Bunun dışında bağırsaklarda kalsiyum emilimini arttırıyor. Bu da çok önemli çünkü D vitamini vücuttaki kalsiyumu alıyor, kemik ve dişlere yerleştiriyor.  Gıdalarda en fazla karaciğer, balık, yumurta, peynir ve mantarda bulunuyor. Kanser dedim demin evet, çünkü eksikliği bağışıklık sistemini aşırı düşürüyor. Buda kansere çok güzel yer açıyor maalesef.

D3 vitamini ise; D vitaminin bir formu. Güneş ışığının, deriye geçmesinden sonra vücutta, vücut tarafından sentezleniyor.

Yılda 9 ay boyunca güneş görmediğimizi düşünürsek, d3 vitamini nasıl vücudumuza girebilecek? Gıdalarda yok denecek kadar az zaten. Sadece yaz aylarında güneşten yüksek fayda alıyoruz ama o da yanlış yapılıyor. Neden mi? Çünkü malum güneş kremleri kullanıyoruz. Kremler güneşin bize yaratacağı faydayı minimuma indirgiyor. Fakat güneş altında hiç krem kullanmadan 25 dk. kalır isek (tenimize nüfus ederse) maksimum D vitamini depoluyoruz. E haliyle d3 vitamini depolamış oluyoruz.

Esmer tenliler güneşten daha az fayda görür bu arada. Güneşte kaldıklarında D vitamini üretimi engelleyen melanin isimli pigment devreye girer. 10 kat daha az yararlanırlar. E haliyle fayda yine düşer.
Ben 6 ayda bir kez tam kan tahlili yaptırıyorum ve kesinlikle herkesin yaptırması gerektiğini düşünüyorum. D vitaminine de kan analizlerimde baktırıyorum. Günlük d3 vitamini takviyesi alıyorum (kış aylarında doktor kontrolünde). Tavsiyem eğer baktırmadıysanız, kan tahlili ile D vitamininize baktırın (sadece d vitamini değil, tam chek-up tercihiniz olsun). Eksikliği var ise ki muhtemelen vardır. Malum kış aylarındayız. Takviye alın doktor kontrolü ile tabi ki. D3 vitamini sıvı forma damla veya ampul şeklinde mevcut. Doktor kontrolünde alabilirsiniz. 

Sağlıkla kalın..

10 yorum:

  1. Böyle bir hatırlatma ben de yapmıştım.D vitamini gerçekten çok önemli.Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Bende de D vitamini eksikiliği var ve verilen iğneleri 1 yıldır aksatıyorum. Hemen vurulmaya başlayacağım. Takipteyim

    YanıtlaSil
  3. bu tarz yazıların devamını dört gözle bekliyorum takipteyimmm 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devamı gelecek kiii :) bende geliyorum size şimdi ;)

      Sil
  4. eksikliğinde herhangi bir yan etki gözüküyor mu acaba bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim en önemli belirti kemik ağrıları. ikincisi ise; çok çabuk hastalanma yani bağışıklık düşüklüğü ile halsizlik. kan tahlili ile beli oluyor zaten. düşük ise takviye şart. sevgiler...

      Sil
  5. saol bişi daha öğrendik sendeen :)

    YanıtlaSil

Powered by Blogger. Blogger Template by Intikali.org. Supported by Iskael and BlogSpot Design.