15 Aralık 2016 Perşembe

Kahve Hakkında...

Selam…
Eski yazımda sizlere bitki çaylarından bahsetmiştim. Şimdi ise yine bir mucizeden bahsedeceğim. Hepimizin hemen hemen her gün tükettiği kahve J



Vücudumuza o kadar faydalı ki! Kahvenin içeriği tam bir antioksidan, vitamin ve mineral yuvasıdır.  Ama tabii günde 1 fincan en fazla 1 fincandan sonrası maalesef zarara dönüşebiliyor. Kafeinin fazlasına gerek yok. Çünkü günlük kafeini sadece kahveden almıyorsunuz. Çayda da kafein bulunmaktadır. Şimdi önce faydalarını anlatayım.

En önemlisi karaciğere olan faydasıdır. Yapılan bir sürü akademik araştırmada siroz hastalığı riskini önlediği belirtiliyor. İkincisi; mutluluk hormonu olan serotonini arttırıyor bu sayede depresyon gibi rahatsızlıklara güle güle diyorsunuz J (kahve içenler; içmeyenlere oranla 10 kat daha mutlu oluyor bilginize). Üçüncü kesin kanıtlanan etkisi; konsantrasyon artışı. Kahve içen insanlardaki odaklanma oranı, içmeyenlere oranla 6 kat daha fazladır. Aslında bu üç etki dışında etkilerinden de bahsediliyor fakat asıl bu 3 etki kanıtlanmıştır. Diğerleri hakkında çok fazla akademik makaleye rastlamadım.

Gelelim kahve ile ilgili bilinen yanlışlara;

Uyku kaçırdığı vurgulanır ama aslında öyle bir etkisi yok. Eğer günde 4-5 fincan içerseniz olabiliyor o da kafein fazlalığından tabii.

Şişmanlattığını söyleyenler var. Ama öyle bir etkisi de yok. Eğer şekersiz, kremasız ve süt ilavesiz bir kahve tüketiyor iseniz, kalorisi en fazla 20 kcal. E, haliyle buda kilo yapmaz.

Bağırsaklara çok iyi geldiği söylenir evet kolon kanserine iyi gelirde fakat; eğer demir eksikliğiniz var ise; günde 3-4 fincan kahve içerek zaten olmayan demirinizin bağırsaktaki emilimini %70 oranında kaybedersiniz.

Yine bilinen bir yanlış ise sürekli kahve içenlerin diş renklerinin sarardığı yönündedir. Bu da yanlıştır hatta kahve ağızda diş çürümesine yol açan bakterileri öldürür ve çürük diş riski azalır.

Kahvenin yanında su neden içilir peki? Belki biliyorsunuzdur ama yine değineyim. Doğru olanı kahveyi içmeden önce yarım bardak su içip üzerine kahvenizi içip, sonra tekrar kalan suyunuzu içmenizdir. Sebebi ise; ilk içilen su kahvenin sert kıvamının midenize direk geçmesini önlemektir. Kahveden sonra içilen su ise kahvenin yoğun tadını kırmak adınadır. Ayrıca kahve vücudunuzdaki suyun bir kısmını tutuğu için, kahveden önce ve sonra su içmek faydanıza olacaktır.

Sonuç olarak; günde sadece 1 fincan şekersiz sade kahve sizin yararınıza, fazlasına gerek yok ama J


Sağlıkla kalın…

14 yorum:

  1. Moralimi düzelttiniz günlerdir gece uyuyamıyordum bunu da kahveye bağlamıştım. Yazınızı daha okurken kalktım ve kahve yapıp içitim. :) Bu güzel bilgler için teşekkürler. Bu arada izninizle izleyiciniz oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumunuz için :) bende izninizle sizin izleyiciniz oldum :)

      Sil
  2. Hiç sevmiyorum kahveyi maalesef 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa gerçektenmii :) ilk defa duydum sevmeyeni :)

      Sil
  3. Her şeyin fazlası zarar:) Ama ben çok seviyorum ki... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama :) teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Türk kahvesi... Güzel kokusu, tadı ve fincanıyla, kahve. Bir de su... Tek içeceklerim. Başkasına ne gerek zaten ? :))))

    YanıtlaSil
  5. bir de şu neskafeleri üçü bir yerdeleri annatsanaa pliiiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah yayınlayacağım hemen :)) seni mi kırıcam :)

      Sil
  6. Tam benlik bir haber bu çok seviyorum kahveyi iyiki de içiyorum sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 fincan Türk kahvesi iyidir :) yarın diğer kahvelerden bahsedeceğim Deep'in isteği üzerine. okuyun derim :)

      Sil
  7. Ben kaç fincan içtigimden hiç bahsetmeyeyim.

    YanıtlaSil

Powered by Blogger. Blogger Template by Intikali.org. Supported by Iskael and BlogSpot Design.