17 Aralık 2016 Cumartesi

Kahve Hakkında Çok Önemli!...

Selam…

Canım blog arkadaşım hepimizin tatlısı, sevgili Deeptone için bir arada olan kahveleri yazmak istedim. Dün istedi benden ve hemen yayın yapıyorum J


Genel olarak kahveden bahsetmiştim zaten. Asıl vurgulamak istediğim; en güzeli ve sağlıklısı olan sade Türk kahvesi içmemiz idi. Birçok insan günde bir fincan olarak bilinçli olarak bunu yapıyor zaten… Ama gelelim Deep’ in de değinmek istediği gibi, tam tersini yapıp, şu 3’ü bir arada veya 2’si bir arada dediklerimiz var ya işte tam onları tüketenlere.

Aman diyeyim ne olur yapmayın… İçlerinde koruyucu, renklendirici ve tatlandırıcı bulunduruyorlar. E haliyle ne oldu, zarar üstüne zarar. Peki, ne zararı mı var?

Damar hastalıklarına zemin hazırlıyor. Evet, bunu yapıyor. Kalp ritmini kesinlikle bozuyor. Tansiyonu arttırıyor. Bu iki madde de kalp-damar problem, yarattı mı sizde? Evet. Başka ne yapıyor derseniz, 2003-2004 yıllarında bir araştırma yapılmış ve kesin sonuçlara varılarak, bayanların aşırı kahve tüketimi ile doğurganlık oranının azaldığı belirtilmiştir.

Gelelim önemli olan pek değinilmeyen konulara, marka vermediğim ama sizin anladığınız bir arada olan kahvelerdeki ilk yaptığınızdaki yanık kokusunu alıyor musunuz? Nedir o biliyor musunuz; yakılmış kakao ve yakılmış fındık kabuğudur. Bize ne mi yapıyor. Hormon değişikliği! Öğütülerek kahve görüntüsü ve tadı veriliyor. İnanın bunlar basit işlemler. Diğer içeriği süt tozu. Süt tozu da sütün kimyasallar ile yakılarak dibe çökmesi ile elde ediliyor. Süt yakıldığında rengi beyaz olmaz. Haliyle onun rengini beyaza (en azından kemik rengine) döndürmek için melamin maddesi kullanılır. Olmazsa olmazdır bu. (melamin bildiğiniz petrol maddesidir). Bu maddeler birleşip vücuda girdiğinde ilk olarak karaciğerinize bela oluyor. Karaciğeriniz yağlanır. Sonra damarlarınıza geçer. Kanseriniz temeli yine atılmış olur maalesef! (Bu arada süt tozu birçok gıdada var, bebek mamaları, hazır çorba, yoğurtta. Dikkat edin!). aromalardan bahsetmiyorum bile L

Sonuç günde bir paket sigara ile 3 fincan birada olan kahve içmek aynı şey. Sigara dumanlı, bu bahsettiğim kahveler ise melaminli zehir oluyor. Yapmayın etmeyin, günde 1 fincan Türk kahvesi en ideali. O da zorunlu değil tabi…

Sağlıkla kalın…


16 yorum:

  1. :)
    Derin'e ve sana çok teşekkürler. Kahve; ama Türk kahvesi düşkünü olarak.

    Neyse ki uzak durduğum bileşimler onlar. Duyarlılık, düşünülmek mutluluğu yaşattı bu yazı bana. Eminim diğer blogcu arkadaşlarımız da aynını hissetmiştir.

    Ohh, ne güzel şey düşünülmek :)))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy çok teşekkür ederim :) çok mutlu oldum :)

      Sil
  2. heeey sağool. du bişi daha sorcam o zaman. hangi kahveden içcez yani kavanozda alırsak yaa, ne bileyim işte, granül, filtre, tchibo, starbucks, jacobs filan. hangisinden alıp içcez evde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) rica ederim :) bence eğer mümkün ise sade filtre kahve en iyisi. öyle çok işlem görmüyor diğerleri kadar (tabi bir Türk kahvesi olamaz ama). hem kalorisi de yok :) Marka olarak ise hemen hemen hepsi aynı zaten. fakat Alman markalarından zarar gelmez ;) (tchibo) :))

      Sil
  3. Hiç sevmiyorum bir arada olanları... Kaleminize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Kahveden yıllar önce vazgeçenlerdendim.Çaycıyım ben çaycı :)

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar

    Bende zamanında çok içerdim YGS sınavı zamanı. Zararlarını duyunca daha da içmedim.
    Bu yazıyı yazmanız bilmeyenler için çok faydalı olmuş.. Umarım dikkate alırlar 🌼

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba... Çok teşekkür ederim inşallah dikkate alınır :)

      Sil
  6. Türk kahvesini dahi içemiyorum. Ancak sütlü olursa. :)

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler tavsiyenizi dikkate alacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim okuduğunuz için :)

      Sil
  8. Merhaba tam bir kahve düşkünüyüm hergün 2 türk kahvem var ve büyük bir fincanda sütlü yapıyorum daha hafifliyor sanki ikindide de bir bol sütlü bir arada olmayan granül kahveden içiyorum acaba bu da zararlımıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.. fazla içiyormuşsunuz gercekten. Tavsıyem günde 1 tane türk kahvesi yeterli. Ama yok ben granül almak ıstiyorum derseniz ondanda 1 bardak yeterlı. İnanın fazlası zarar. İleriki yaşlarda çıkıyor acısı maalesef :( sevgiler...

      Sil