16 Aralık 2016 Cuma

Brokoli Yararı ve Minicik Zararı...

Selam…

Bugün yine mucize gıdalardan yazacağım J Malum günlük yediklerimiz bizi geleceğe hazırlıyor. O zaman hadi tam mevsimi olan brokoliden bahsedelim.



Bildiğimiz gibi yeşil olan her şeyi tüketmek lazım aslında. Çiğ olarak da tüketebilen brokoli (ben hiç denemedim J) genelde haşlanarak tüketiliyor. En sağlıklısı da budur zaten. Zeytinyağı sosu ile hazırlanmış, haşlanmış brokoli J gelelim faydalarına;

Brokoli tam bir A vitamini kaynağı. Onun dışında B kompleks vitaminleri ve bolca mineral içermektedir. 100 gr bile tükettiğinizde günlük vitamin ihtiyacının %10’unu karşılıyorsunuz. Demir ve folik asit içeriğinden ötürü özellikle hamile olanların bolca tüketmesi gerekir. Antioksidan kaynağı olduğundan haliyle kansere savaşçı. Bağırsak hareketlerine olumlu etkisi var. Lif kaynağı ve vücudu toksinlerden arındırır.


Zararı var mıdır peki? Aslında evet ve tek koşul ile. Benim bildiğim kış aylarında her gün tüketen insanlar var. Bu zarar asıl onlar için geçerli tabii.  Brokoli müthiş bir antioksidan olduğu için, sürekli tüketildiğinde akademik makaleler gösteriyor ki pro-oksidan etki gösterebiliyor. Peki, bu nedir derseniz, çok fazla antioksidan alınınca, hücreler amaçlananın aksine hasar görmeye başlıyor. O yüzden yine belirtelim aşırısına gerek yok. Her şeyde olduğu gibi (su için bile geçerli bu) fazlası zarar. 

Sağlıkla kalın...

8 yorum:

  1. Hiç sevmem ben brokoliyi :( Karnıbaharla aynı etkilere sahipmiş.Ara ara karnıbahar tüketmeye çalışıyorum ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi yapıyorsunuz en azından birini tüketmiş olursunuz :)

      Sil
  2. Her şey tadında güzel:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Ben de annem sayesinde yemiştim brokoliyi. Yer yemez de bayılmıştım. Bizim kış günlerimizin vazgeçilmezidir.

    YanıtlaSil
  4. Great post :)

    http://aperfeicaoeummito.blogspot.pt/

    YanıtlaSil