29 Aralık 2016 Perşembe

Aloe Vera Kullanıyor musunuz?

Merhabalar…

Hiç cildiniz için aloe vera kullandınız mı J o kadar mucize bir bitki ki! Zaten fark etmişsinizdir birçok kozmetik ürünün de içerisinde var. Cilt için gerçekten faydalı denedim hem de defalarca J,



Evde kendim yetiştiriyorum. Bence sizde alın J Eğer yüzümde bir yara izi, sivilce izi vb. var ise ortadan kırıp içerisindeki sıvısını sürüyorum. İnanın çok çabuk geçiyor. Çünkü sorunlu bölgede kan dolaşımını hızlandırıyor. Bu sayede daha hızlı bir iyileşme görülüyor.

Eğer her seferinde aloe verayı kırmak istemeyip direk hazır olsun diyorsanız, kendiniz jel kıvamında evde hazırlayabilirsiniz. Bir dal aloe vera, eczaneden temin edeceğiniz askorbik asit (500 mg.lık C vitamini ampül), 2 ampül E vitamini (Evigen tercihim her zaman).

Yaprağın içerisindeki jeli çıkartın. Çok katı olduğu için blendarda çekebilirsiniz. İçerisine ampullerinizi kırın ki raf ömrü uzasın. Karışımı cam kavanoza aktarın. Birde buzdolabında muhafaza edin ki 3 ay dayansın ;)

Farklı bir yöntem olarak ise, (özellikle yazın daha güzel oluyor derim J ) yaprağın içerisindeki jeli buz kalıplarına aktarın. Buzlukta muhafaza edin. Dilediğini zaman buz küplerini cildinizde gezdirebilirsiniz. Durulamaya gerek yok zaten. Selülite de iyi geliyor bu arada J

Yara, yanık, yüz maskesi, saç maskesi şeklinde kullanabilirsiniz. Cildin derinlerine iniyor ve nem dengesini sağlıyor. A, C ve E vitamini içeriyor. Bence bir mucize!

Saç için ise yapraktaki jeli çıkartıp, limon suyu ekleyip blenderdan geçirip, saçınıza sürüp 20 dk. kadar bekletip yıkamanız yeterli olacaktır. Saçı çok güzel parlatıyor ve bakım yapmış oluyorsunuz.


Sağlıkla kalın…

16 yorum:

  1. Ablamın evinde var bu bitki.Biz de deneyelim bu yöntemleri :)

    YanıtlaSil
  2. evinde nasıl yetiştiriyon yaaa annatsanaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep 😌😌 güneş alan köşeye koyuyorum. Sadece tıprağı kurudukça su veriyorum o kadar 🤗 Bence kesinlikle her eve lazım ❤😊

      Sil
  3. Neredeyse bütün makyaj bloggerları bu bitkiyi kullanıyor. Gerçekten çok iyiymiş

    YanıtlaSil
  4. son yazımdaki efsa da gıda mühendisi :)

    YanıtlaSil
  5. Çok gördüm nette bu bitkiyi bende saç bakımı olarak kullanmak istiyorum. Birde alerjim olduğu için ( güneş ve ilk bahar) tenime her bir şeyi kullanamıyorum.. çok ta merak ediyorum bu bitkiyi.

    YanıtlaSil
  6. Aaaa yetiştirebilir miyim ki? Ben hiç bitki bakmayı beceremiyorum:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence yetiştirebilirsiniz 😊😊 bakımı kolay zaten 😉😊

      Sil
  7. Aloe veranın cilt yanında daha bir sürü faydası var gerçekten de mucizevi bir bitki. (Yalnız yanılıyorsam düzelt beni muhakkak) Bildiğim kadarıyla aloe veranın jel bölgesi ile tam yaprak tabakasının altında aloin denilen bir koruyucu tabaka bulunuyor. Bu tabakada bulunan aloinin müshil etkisi bulunuyor. Yüksek dozda vücuda alınması sakıncalı. Bu nedenle sadece jel kısmının kullanılması gerekiyor yukarıda sayılan olumlu etkiler için. Hatta bu yüzden evde kendim kullanmayı bırakıp aloe veralı ürünleri hazır almaya başladım ben lr denilen bir markadan. Bende tekrardan bir araştıracağım :), sende bir bak istersen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa bak ben buna hiç denk gelmedim ☺️ Doğrudur muhakkak 🤗 Bende tekrar araştırayım 😌

      Sil
  8. Bizim evdə də var bu bitkidən. Biz də hər şey üçün istifadə edirik. Hətta qrip olduqda suyunu burnuna sıxdıqda tez bir zamanda sağalırsan(bir az acıdır amma suyu).Çox faydalı bir yazı olub.Xüsusən uzun müddət saxlamaq üçün nə etmək lazım olduğunu sayənizdə öyrəndiyimə çox sevindim. Sevgilər...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa bunuda sizden ogrendim😊 Cok tesekkur ederimmm sevgilerr 😊😊

      Sil

Powered by Blogger. Blogger Template by Intikali.org. Supported by Iskael and BlogSpot Design.