30 Kasım 2016 Çarşamba

Antibiyotikler...

Selam herkese…

Bugün sizlere çok önem verdiğim bir konudan bahsetmek istiyorum, Antibiyotikler!
Antibiyotikler; bakteriyel kaynaklı hastalıkların tedavisinde kullanılıyor. Vücutta hastalık sebebi olan bakterilerin çoğalmasını önleyip, onları öldürebiliyorlar. Peki, bütün bunları yaparken bize zarar veriyorlar mı? Hem de nasıl! Hele ki geniş spektrumlu bir antibiyotik kullanıyor iseniz (geniş spektrumlular vücuttaki bütün bakterileri öldürüyorlar) vay halimize.


Zaten yakın zamanda ülkemizde antibiyotik kullanımı kısıtlandı. Eczanelerden reçetesiz alamıyoruz artık. Kesinlikle doktor tedavi amaçlı vermeli ama artık doktorlarda vermemeye çalışıyorlar. Çok çok ileri bir durumda iseniz, vücudunuz artık savaşamıyor ise uygun görülüyor. Kimi insanlarda, çabuk iyileşmek adına doktorundan özellikle istiyor. Cidden şaşıyorum. Halbuki, iyileştirirken bir yandan da nelere sebep oluyor bir bilseniz.

İlk yazımda, probiyotiklerden bahsetmiştim. Vücudumuzda bize yarar sağlayan en yakın dostlarımız diye belirtmiştim. Bağırsaklarda yaşayarak, bizleri hastalıklara karşı koruyorlar. Eğer biz antibiyotik içmek zorunda isek; hastalık yapan bakterilerimiz ölürken, probiyotiklerimiz de maalesef ölüyor. Bağırsak sorunları artıyor (ya ishal, ya da kabızlığa neden oluyor).  Çünkü, probiyotikler ölünce fırsatçı bakterilerimiz daha fazla ürüyorlar. Haliyle immün sistemimiz de bir yandan çöküyor. En kötüsü probiyotiklerimize etkisi.

Yetmedi! Alerjik sorunlar oluşabiliyor. Hafif kaşıntı ile başlayıp, daha ileri boyutlara gidebiliyor. Karaciğerin rutin fonksiyonlarına etki ediyor. Böbreklerde toksik etki yaratarak böbrek yetmezliğine neden olabiliyor. Eğer bünyeniz zayıf ise; mide bulantısı ve kusma yapabiliyor.

Aslında bu konu uzar gider ama mümkünse eğer ek tedavi yöntemleri ile direnebiliyorsanız istirahat ederek hastalığı atlatmaya çalışın derim. Ben öyle yapıyorum. Antibiyotiklerden uzak durmak için savaşıyorum. Beslenmenize, gıda takviyelerinize, uykunuza, sporunuza dikkat ederek antibiyotiğe zaten hiç gerek duymayacaksınız ;)


Sevgi ve sağlıkla kalın…

18 yorum:

  1. Benim oglan da 7 yasında ilk antibiyotiğini alıyor. bir günde sesi gitti, bir gece Ateş ertesi gün inince sokakta ceketsiz oynadı. 2 güne kadar doktor ciğerlere inecek bronşit diye antibiyotik verdi. Hastalığın bubkadar hızlı ilerlemesinden korktum veriyorum maalesef :(.

    Su korku yok mu :( ins tolere edebilir zararlarını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah tolere eder cidden. Bence probiyotik takviyesi verin çocuklar içinde var eczanelerde. takviye olarak almak istemiyor ise de sade kefir verebilirsiniz veya ev yoğurdunuz var ise onun üzerindeki yeşil suyu bir bardağa alıp verebilirsiniz. inanın çok çok daha çabuk toparlar ve zararı minumuma indirir. Geçmiş olsun... :(

      Sil
  2. Antibiyotikler bilinçsizce tüketilmemesi gereken bir ilaç grubu ancak gerektiğinde de alınmalı... Tıpta kar-zarar dengesi diye bir şey var ve aldığımız her ilaç bizi bir yandan iyileştirirken bir yandan mutlaka bir zarar veriyor. Önemli olan bilinçsizce kullanmamak yoksa ilaçlar da gerekli... Bunun için de eğitim şart gerçekten. Çocuğunu doktora götürmeden antibiyotik veren de var, antibiyotik zararlı deyip doktoru dinlemeyip, daha büyük zararlara yol açan da... Grip soğukalgınlığı için de herkese antibiyotik yazan doktorlar da var, ne yazık ki... Sanırım her konuda bilinçli ve dengeli olmamız gerekiyor toplum olarak. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru yazmışsınız. Bilinçli ve dengeli olunmalı kesinlikle. Teşekkür ediyorum...

      Sil
  3. artık bende bu güzel blogun takipçisiyim... sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldinizz :)) teşekkür ederimm :)

      Sil
  4. Vücuda kimsayalı bol olan ilaç yüklemek(özellikle antibiyotik) ilerleyen süreçte vücutta bir çok sıkıntıya neden oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle keşke hep çook sağlıklı olsak ;)

      Sil
  5. merhaba blogumu yeni açtım bende beklerim:)

    YanıtlaSil
  6. Çok yararlı bir yazı olmuş:) Bloğunuzu takipe aldım bende beklerim :) <33

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim... geliyorum hemen :)

      Sil
  7. çok faydalı blog oldun seeeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) ayy ne mutlu bana o zaman:) ama ilerleyen zamanlarda alışverişkolik kardeşimde kendi yazılarını aralara yayınlayacak :) ben hep buradayım tabii :)) :) faydali bilgilere devam :)

      Sil
  8. Faydalı ve bilgilendirici yazınız için teşekkür ediyorum. Blogumda etkinliğe katılımınız için teşekkür ediyorum takibe aldım sizi.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  9. Çok çok önemli bir konuya değinmişsiniz gerçekten de. Benim yüksek lisans tezimde antibiyotik direnci üzerineydi.Üstelik denizel bakteriler üzerinde yapmıştım bu direnç testlerini. Sonuç gerçekten de korkutucuydu. Denizel bakteriler bile eskiden antibiyotiklere dirençli değilken, şimdi yani günümüzde geniş spektrumlu antibiyotiklere inanılmaz direnç geliştirmişler. Konu uzun ve derin ancak anlatımınız çok yerinde olmuş.
    :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama 🤦🏼‍♀️ Maalesef artık hasta olunca iyilşemiyor insanlar. 😔 Çok teşekkür ederim yorumlar içinn 😊😊😊 daha tanımadan, görmeden çok sevdim sizi ama ben 🤗😊😊😊 Enerjiniz muhteşem gerçekten 🤗

      Sil