29 Kasım 2016 Salı

Doğal Yağlar ile Bakım

Selam herkese…
Bugün sizlere cilt üzerinde ve farklı alanlarda kullandığım 3 adet doğal yağdan bahsedeceğim. Ben bu yağları günlük hayatta kullanıyorum ve gerçekten de çok memnunum. Haydi, hep beraber inceleyelim şimdi J

Satın almadan önce dikkat etmeniz gereken önemli nokta kesinlikle soğuk pres yöntemi ile elde edilmiş olması. Bu önemli çünkü bu sayede içerisindeki vitamin mineral vb. yok olmuyor, haliyle sizde gerçek ve doğal olduğundan dolayı memnun kalıyorsunuz. Şişelerin küçük göründüğüne bakmayın, bayağı kullanıyorum J


Eklediğim resimde en solda görmüş olduğunuz kayısı çekirdeği yağı. Demin söylediğim gibi soğuk pres ile üretilmiş. A vitamini içeriği bakımından çok zengin. Bu sayede cildi çok iyi nemlendiriyor. İnce kırışıklıklar üzerinde etkili. Yağlı-karma ciltler gönül rahatlığı ile kullanabilir ki bende öyleyim, sorun yok! J Temizlenmiş cilde uyumadan önce haftada 2 kez kullanıyorum. Fazla kullanımı A vitamini içeriği yoğun olduğundan tüylenme yapabilir. Ufak bir bilgi; eğer seyrek kaşlarınız var ise uyumadan önce her gün sadece kaşlarınıza sürebilirsiniz J

Diğer doğal yağ ise; lavanta yağı. Eğer kendinizi gergin, sinirli hissediyor iseniz tedaviniz burada. Kokusu gerçekten çok rahatlıyor. Uyku probleminiz var ise bir su bardağına 5-6 damla lavanta yağı damlatıp başucunuza koyun. Bebek gibi bir uyku sizi bekliyor olacak. Denedim eminim J Cilt üzerinde ise; tonik olarak kullanıyorum. Kaynamış ve soğumuş olan suyu 50 ml.lik boş şişeye aktarıyorum. Üzerine 10-15 damla lavanta yağı damlatıp buzdolabında saklıyorum. Özellikle yazın soğuk olduğu için çok iyi geliyor. Antibakteriyel etkisi olduğundan dolayı sivilce, akne problemlerine de etkili. Denedim, eminim J Son olarak mide bulantısına ve odadaki kötü kokulara da çok iyi.

Gelelim biberiye yağına. Cildi bu yağ kadar sıkılaştıran başka bir şeyle henüz tanışmadım. Seyrelterek haftada bir gün yüzüme uyguluyorum ve sıkılaştırma etkisi yüksek. Kan dolaşımını müthiş hızlandırıyor. Selülitler için kullanabilirsiniz. Önemli olan sürüp masaj eldiveni yardımı ile 10-15 dk. boyunca bölgeye masaj yapmanız. Ben denemedim selülit sorunum yok diye ama arkadaşım yüksek faydasını gördü. Ayrıca egzama sebebi ile cildinizde kuruma, kızarıklık vb. sorun var ise seyreltilmiş halini pamuk yardımı ile tampon hareketle uygulayın. Bende kronik egzama olduğundan bunu da denedim J

3 yağı da ayrı ayrı tavsiye ederim. Doğal olan hiçbir şeyden zarar gelmez. Önemli olan kullanıma dikkat etmek J


Sevgiyle kalın…

6 yorum:

  1. Hindistan cevizi yağı alacağım ben son zamanlarda çok çıktı karşıma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi :) o da ayrı bir güzellik zaten :)

      Sil
  2. Biberiye yağını yüzüne kullanıyor musun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. çok çok fazla seyreltilmiş olarak ve azıcık :)

      Sil
  3. ay baksanaaaa, annem dedi deee, menekşe yağı ne işe yarıyoooo bi de menekşe yağı ile menekşe esansı arasında fark var mııı sayın lokman hanıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deepp :)) ben kullanmadım ama ablam kullandı onu da egzama için, bizde kronik olduğu için ;) uçucu yağ olduğu için seyreltmek kesin şart ama ;) esans ile yağın farkı bildiğim kadarıyla bitkinin farklı yerlerinden elde ediliyor. kullanım şekilleri aynı ama :)) tatlış insan seni :))

      Sil