26 Kasım 2016 Cumartesi

Glikolik asit ve Hyaluronik asit ile Cilt Bakımı

Selam…
Bugün sizlere cilt üzerinde kullandığım glikolik asit ve hyaluronik asitten bahsedeceğim. Öncelikle şunu belirteyim; gerçekten çok araştırdım. Kararsız kaldım kullanıp kullanmamak konusunda ama sonunda bir cesaret geldi ve dedim ki bunu yapabilirsin bir şey olmayacak J

İlk olarak bu asitler nedir onlardan bahsedeyim. Glikolik asit doğal olarak şeker kamışından elde ediliyor. Cilt üzerindeki etkisi ise; cildin üst tabakasındaki ölü hücreleri parçalıyor ve ciltte zamanla çok küçük yani mikro boyutta soyulma yapıyor. Bu sayede taze bir cilde geçmiş oluyorsunuz. Yani derinlemesine temizlik yapıyor.


Glikolik asidi yüzümü iyice temizledikten sonra akşamları bir pamuğa çok az miktarda dökerek ve yüzümde bastırmadan tampon hareketlerle uyguluyorum. Önemli nokta ilk defa kullanacağım için %10’luk olarak temin ettim. %10’luk bile ufak yanma hissi yaratıyor ama 1-2 dk içerisinde geçiyor. Normalde yıkayın diye belirtiliyor ama ben %10 olduğu için hiç yıkamadım ve uyguladıktan 10-15 dk sonra nemlendiricimi uyguladım. 


Hyaluronik asit ise; mükemmel bir nemlendirici. İnce kırışıklıklarda da etkili ve jel kıvamında. Bunu da haftada 3 kez glikolik asitten 10-15 dk sınra kullanıyorum. Gerçekten sabahları aşırı nemlenmiş, yumuşacık bir cilt ile uyanıyorum. Bu asidin görevi ise; cildin 2. Tabakasına kadar geçerek, kollojen dokuyu arttırması ve ufaktan sıkılaştırma yapması. Kesinlikle bunu yapıyor.

Benim cildim; t bölgesinde arada yağlanma olan normal-karma bir cilt. Asla sivilce vb. bir sorun yaşamadım. Tam tersi yüzüm daha aydınlık ve canlı oldu. Glikolik asidi eğer  %10 üzeri kullanacaksanız kesinlikle 3-5 dk sonra yıkamanız gerekiyor. Sonra nemlendirici ve haftada 2-3 kez sadece hyaluronik asit kullanın. İkisini de kesinlikle günde 1 kez akşamları kullanın. 3 aylık tedavi süreci olarak kullandım ve sonra bıraktım. Glikolik asidi göz altlarınıza değdirmeyin ama hyaluronik asidi göz altlarına yedirebilirsiniz. Ben öyle yapıyorum J

Nereden temin ettiğimi merak ederseniz yorumdan sorabilirsiniz.


Sevgiyle kalın…

10 yorum:

  1. Bir ara moda olan nip fab ürünlerinin içeriğide bunlardan sanırım. Öyleyse soyulmada yaşanıyor herhalde :) merak ettiğim isteyen herkes ulaşabiliyor mu bunlara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabaaa. aynen doğru söylüyorsunuz nip fab ürünlerinde de mevcut. :) isteyen herkes ulaşabilir yayında belirtmedim firma ismini sorun olabilir belki diye ama online olarak alınabiliyor çok yüksek rakamda değil üstelik :) mail yolu ile firma ismini isterseniz iletebilirim :)

      Sil
    2. Birazcık korkuyorum açıkçası :D

      Sil
    3. Haklısınız bende aynıydım ama gerçekten sorun yaşamadım. bugüne kadar kremlere o kadar para döktüm ki. bir gün dedim bu kremlerin içerisinde de bir madde var ki o toparlıyor cildi. o halde o maddeye direk yönelmek daha mantıklı diye düşündüm ve pişman olmadım :)

      Sil
  2. Geldim hemen sevimli bloguna hayırlı olsun:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldinn :) teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Doğal asitler zaten...denenebilir...teşekkürler bilgiler için.

    YanıtlaSil
  4. Bende hyaluronik asit içerikli bir krem kullanıyorum haftada 2 kere. Gözle görülür fark oluştu gerçekten ince çizgilerimde. Azimle yeni yayınlara doğru ilerliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika bisey degilmi 😊 Baya ise yariyor 👍🏻❤

      Sil