22 Kasım 2016 Salı

Kimyasal İçermeyen Ev Yapımı Doğal Deodorant!

Selam tekrardan…

Aslında bu konu benim en çok ilgimi çeken konulardan oldu her zaman. O kadar uğraştım ki deodorantlardan uzak durmak için. Başlarda içeriği daha temiz olanlara yönelmeye çalıştım. Özellikle alüminyum içermeyenler deodorantlara veya roll-onlara. Fakat yine de istediğim sonucu alamadım ve kullanırken de hep tedirgin oldum.  


En son doğal yağlara yönelmeye karar verdim. Akademik makaleler incelemeye başladım. Hemen hemen hepsini iyi bir biçimde öğrendim. İçerikleri nedir, nerede ne için kullanılırlar vb. gibi birçok şey. Hem satın alma konusunda zorluk çekilmemesi, hem de zararı hiç olmamasından dolayı son kararı organik Hindistan cevizi yağında kullandım.

Boş bir kaba (yuvarlak küçük krem kapları Gratislerde veya Watsonslarda bulabilirsiniz) Hindistan cevizi yağını ve bir tutam da karbonatı ekledim. Kap içerisinde karıştırarak macun kıvamına getirdim. En son 1 ya da 2 damla lavanta yağı damlattım. Bunun sebebi ise; sadece Hindistan cevizi bir müddet sonra kötü kokabiliyor. Ama lavanta yağı damlatınca asla böyle bir sorun oluşmuyor. Hem lavanta yağı da antimikrobiyeldir. Daha sonra yağları teker teker anlatacağım. Hepsi ayrı birer konu aslında J


Kullanımı ise; her gün duştan sonra az bir miktar koltuk altlarınıza uygulayın. Kurumasını, emilimini bekleyin sonra giyinin. Hem giysilerde lekeye sebep olmuyor, hem de tertemiz kokuyor. Fakat en fazla 10 saat kalsın maksimum yani. Sonra kesinlikle ya duş alın ya da koltuk altlarınızı yıkayın.
Sıfır koku, sıfır kimyasal!..

Not: Değindiğim konu kendi bilgilerimle sınırlıdır. Eğer yara, kızarıklık vb. bir sorununuz var ise lütfen doktora başvurunuz.


Sevgiyle kalın…

6 yorum:

  1. Benim bloğum yeni...sizin ki çok çok yeni...Hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum... ilk yorumum sizden ;)

      Sil
  2. oooo. (Çok etkilendi ama yapmaya üşendi) :D :D

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir bilgilendirme olmuş bu. Denemem lazım :)

    YanıtlaSil