27 Kasım 2016 Pazar

Bitki Çayları ve Etkileri

Selam J
Bugünde birazcık tam şu zamanlarda çok fazla tükettiğimiz bitki çaylarından bahsedeceğim.
Çay aslında tedavi edici bitkilerin bazı bölümlerinin bizlere faydalı olan içeriğinin çözücüye geçmesidir. Biliyorsunuz ki bazı çaylar direk sıcak su ile karıştırılarak, bazıları da soğuk su ile direk kaynatılarak tüketiliyor. Bunun sebebi ise içeriğinde hangi madde varsa onu en saf hali ile tüketmemiz J Eğer bitki sıcak suya direk eklenip 10 veya 15 dk. sonra süzülüp içiliyor ise buna infüzyon yani demleme diyoruz. Eğer soğuk suya ekleyip kaynatılıp süzülüp içiliyor ise dekoksiyon yani kaynatma yöntemi diyoruz.

Bitkinin yaprak, çiçek gibi yumuşak kısımlarını kullanacaksak demleme yöntemini, kök, kabuk, odun gibi sert kısımlarını kullanacak isek kaynatma yöntemini kullanmalıyız.
Kokulu bitkilerden çay elde edeceksek (karanfil, anason, nane, kekik gibi) demleme yöntemi idealdir. Yani aslında hep yapılan nane limon yöntemi yanlış olmuş oluyor. Doğrusu nane limonu demleme yöntemi ile yapmaktır, kaynatma ile değil J




Bitkileri 15 dk. dan fazla sıcak su içerisinde asla tutmamız gerekmektedir. 15 dk. dan sonra toksik maddelerini suya geçirerek artık bize zarar verirler bu da önemli noktadır. Siyah çay içinde geçerlidir bu. 15 dk. sonra süzmek gereklidir aslında.

Son olarak ise; çocuklarda ve özellikle de hamilelerde bitki çayı tüketimi olmamalıdır. İnanın bitkiler vücutta yüksek derecede etkiye sahiptir. Bu sebeple bilinçsiz kullanmamaya çok dikkat edilmelidir. Kapalı olarak satın alıp tüketmeye dikkat edin lütfen. Açık satılanlardan uzak durun derim J
Unutmadan günde en fazla 3 bardaktan fazla da tüketmeyin derim bunun sebebi ise; çaydaki kafein oranı çok çok yüksek. Kafein fazlası da vücuda zararlıdır.

Sevgiyle kalın…

30 yorum:

  1. Gfcden takibe aldım bende bekliyorum😊

    YanıtlaSil
  2. Haberlerde de fazlası zarar diyordu... :)

    Ben de beklerim sayfama! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru diyorsunuz bende denk geldim haberlere :) hemen geliyorum:))

      Sil
  3. Adlarımız çok yakın :) Benim adım da daha mutlu yaşam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy evet :) siz benim bir üstümsünüz ama daha mutlu yaşam :))

      Sil
  4. Bu aralar bitki çaylarına merak saldım. Bu yazı da denk geldi. Blogunuzu takibe aldım. Ben de beklerim. Deep sağolsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimm :) bende geliyorum hemen :)

      Sil
  5. Özellikle kışın bitki çayı tüketmeyi çok seviyorum.Paylaşım için emeğinize sağlık ;)

    YanıtlaSil
  6. gördün mü amaaa son yazımıııı :)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. ben teşekkür ederimmm :)

      Sil
  8. Blogunuzu, sizi Deep Tone'dan duydum, öğrendim geldim izlemeye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Hoşgeldiniz :)

      Sil
  9. 15 dakika mı? Ben sabredemiyorum rengini verince çekiyorum ya. (okuyucu gülüyor) Bir de asıl isyanım böğürtlen çayına. Ya o kadar şekerli tatlı bir kokusu var ki. Ama kokunun vadettiği şekerli tadı vermeyince çay insanın asabı bozuluyor ya. :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) poşet çaylar maksimum 5 dk oluyor aslında. maalesef içerisinde (bazılarının tabi her marka değil) katkı maddeleri olduğu için :( en mantıklısı kapalı paket olarak bitkiyi alıp, hangi bitki ise demleme ya da kaynatma yöntemine göre hazırlayıp tüketmek :) hem daha doğal

      Sil
  10. hangi bitki çayları söleseneee favorileriin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Her gün yeşil çay tüketiyorum. İkinci ise; papatya çayı. O da demleme yöntemi ile tabi :)

      Sil
  11. yanlış bildiğim şeyler varmış, öğrendim... deep bahsetmiş sizden, ziyaretinize geldim... sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Farklı bitki çaylarını günde üç bardaktan fazla tüketebilir miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam. Tüketmemenizde fayda var. Çünkü bitkiler gerçekten hafife alınacak gibi değil. içeriklerinde maddeler tek başına etkili. o maddelerinde çok fazla birbiri ile karışmaması gerekli.İlaçlar bile bitkilerden yapılıyor yani bize etkisi çok yüksek. Ben lisansüstü eğitimimde sadece bitki dersi bile almıştım. Hocalarım da önermedi hiç bir zaman :)
      Sevgiler

      Sil
    2. Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  13. bilinçli kullanımı çok önemli gerçekten. bu arada keşif etkinliğinden buldum sizi takipteyim bana da beklerim sevgiler:) http://efsaninguncesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederimm :) geliyorum bende :)

      Sil
  14. Aa nane limonun nasıl yapılması gerektiğini hatırlayacağım bundan sonra. Çok güzel bir bilgilendirme olmuş bu. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asil ben resekkur ederim 😊😊

      Sil

Powered by Blogger. Blogger Template by Intikali.org. Supported by Iskael and BlogSpot Design.