24 Kasım 2016 Perşembe

Alkali Yaşam Demek Uzun Ömür Demek!

Selam,

Öncelikle tüm öğretmenlerimizin Öğretmenler Günü'nü kutluyorum..

Bu yazımda da alkali bir hayat nedir, vücudumuzu nasıl alkali hale getiririz, bize faydaları nelerdir bunlara değineceğim. Öncelikle alkali demek vücudumuzu daha bazik hale getirmek demektir. pH dengesi hakkında az çok bilgiye sahip iseniz; bazik ortamlarda bakteri, mantar gibi küçük organizmaların çok nadir yaşadığını biliyorsunuzdur. Bu sayede bizde vücudumuzu eğer alkali yaparsak; hem hastalıklardan uzak dururuz hem de yaşam standardımızı yükseltmiş oluruz. Aslında çok basit bir mantık var. Önemli olan ufak ama doğru bilgiler yardımı ile vücudumuzu tanımak!
Peki nasıl alkali vücut elde ederiz;
Tabi ki tükettiğimiz gıdalar ile. Yeşil yapraklı çiğ sebzeler yüksek alkali etkiye sahiptirler. Aynı zamanda birçok vitamin de barındırmaktadırlar. Ya direk yenilerek ya da suyu içilerek tüketilmesi gerekir. Ama benimde kendimde uyguladığım ve müthiş bir gıda olarak nitelendirdiğim, asla vazgeçmediğim alkalim Limon J

Gün içerisinde tükettiğim 3 litre suyun 2 litresini limonlu olarak tüketiyorum. Kan şekerimi de dengelediğinden ve vitamin içerdiğinden dolayı da kendimi çok zinde hissediyorum. Alkali bir vücutta elde etmiş oluyorum. Suyun ne çok soğuk ne de çok sıcak olmamasına, ılık olmasına özen gösteriyorum.
Bunun dışında haftada 1 kez karbonatlı su tüketiyorum. (Kansere iyi geldiğine dair makaleler okudum, daha sonra tek konu olarak yazacağım). Hastalıklara mükemmel olumlu etki yapıyor tabi midenizde sorun yok ise.
Benim alkali hayatım bu şekilde, günlük diyetime ve sporuma da özen gösterdiğim için, ayrıca aldığım bir takım gıda takviyelerinden de dolayı kolay kolay hasta olmuyorum. Gıda takviyeleri konusunu özellikle yazacağım…

Sevgiyle kalın…

4 yorum:

  1. merabaaa. bloguma hoşgeldiniiiz. aramıza da hoşgeldiniiz. görüşürüüz gelcemk ki yineee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa çok tatlısınızz :) çok teşekkür ediyorum :)

      Sil
  2. Ah şu alkali vücut. Benim vücut hep asidik, hep asidik. Bol kahve, az su bunu tetikliyor tabii. Hal böyle olunca da gelsin halsizlik, gelsin yorgunluk. Şu suya limon koymayı deneyeceğim. Ben gıda takviyeleri ile işi kolaylaştırıyordum ama limonlu su belki su içmemi arttırır, kimbilir.
    Yine de çok güzel bir konuya değinmişsiniz. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle limonlu su ile daha fazla su icersiniz 😌 Ben tesekku ederimm 😊

      Sil